Beef en Steak

Ook maar even voorstellen

Geertp2000

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

k zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Geert, 50 jaar, getrouwd, 2 kids, en woon in het hele mooie Drenthe. Ik wil me in de toekomst gaan uitleven op een Weber Original Kettle Premium 47 cm. Na jaren BBQ-en op een gas barbecue is het voor mij nu tijd om "echt" te gaan BBQ-en. Tips en tricks zijn van harte welkom.

Grt'n,
Geert

hoi Geert,
welkom bij dit edele genootschap.

heb je de 47 al gekocht? zo niet zou ik toch sterk overwegen om een 57 te kopen

ls je de smaak echt te pakken hebt, wil je peen gegeven moment een complete maaltijd op de bbq gaan maken, vlles, aardappels en groente, dan heb je aan een 47 te kort  ;)

Geertp2000 zei:
Bedankt, ik moet hem nog aanschaffen. Neem het mee... Met of zonder GBS? Is dat echt een meerwaarde?

Het GBS systheem is wel leuk met alle accessoires die je los bij kan kopen, maar je kan ook later een GBS rooster kopen  ;)

Welkom!

Ik sluit me aan bij de tip van Leo. 1 kameraard van me heeft een 57cm en een andere een 47cm. Op beide kun je leuk bezig hoor, maar eerlijk is eerlijk, als ik een ketel bbq zou kopen ging ik zonder twijfel onmiddellijk voor zo'n 57cm, met zo'n ingebouwde bak voor de as. (Anders wordt het zo'n zooitje in de tuin als het waait, overal as)
En wanneer je indirect gaat koken raak je ook een gedeelte van het kook oppervlak kwijt. Of wanneer er visite komt die ook mee eet is extra ruimte handig. Zijn dacht ik ook meer accesoires te krijgen voor een 57 dan voor een 47.
GBS is een leuke toevoeging, essentieel? Neuh dat niet. Wel erg leuk om mee uit te breiden.
Het zat bij mijn bbq er al standaard bij en ik maak er tegenwoordig graag gebruik van (o.a. pizzasteen, dutch oven).
Anywayz, succes met je keuze uiteraard :)

Welkom bij de club!

Welkom Geert, en Leo een dikke +1
Een BBQ kan bijna niet te groot zijn, te klein wel.
Toen ik nog op de 57 BBQ-de had ik ook al geregeld verhogingsroosters nodig, zeker als je met schalen/potten en pannen gaat werken

Geertp2000 zei:
Het is een Weber 57 cm Master Touch geworden. Vanavond maar even ophalen.  <:-P <:-P <:-P

Verstandige keuze, daar ga je heel veel plezier aan beleven. :)

Gaaf man!

Terug
Bovenaan Onderaan