BasBQ
Beef en Steak

Ook ik zal me even voorstellen

EvertS

Tondelzoeker
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik ben Evert (33). Ik heb vorig jaar mijn tuin helemaal van boven tot onder gerenoveerd en wil al sinds een paar jaar een buiten keuken. Dus heb van de gelegenheid gelijk gebruik gemaakt en heb een terras overkapping gemaakt van +-5x3mtr en ben nu aan het plannen om op korte termijn er meubilair in te gaan maken. Dus een oa Lounge hoekbank en uiteraard een "keukenblok" voor mijn Weber One Touch 57.

Tot voor kort maakte ik deel uit van het overgrote deel van het nederlandse bbq volk die kiloknallers, sat? stokjes, speklapjes en kant en klare bbq worsten als een DJ achter de BBQ continu stond om te draaien. Maar sinds kort ben ik in de ban geraakt van andere soorten vlees. Zo heb ik al een keer een gemarineerde, gevlinderde kip low&slow bereid, een beercan chicken en afgelopen weekend heb ik een weber basis cursus gevolgd en bij de cursus hebben we oa ook een ribstuk van een duke of berkshire bereid. En ik kan nu met overtuiging zeggen dat ik om ben. Ik wil me meer gaan verdiepen in gerechten klaar maken op de BBQ in plaats van platweg wat stukjes vlees te roosteren.

Gisteren kwam ik het forum van het genootschap via via tegen en heb me gelijk ingeschreven. Het is altijd fijn om jezelf tussen eensgezinden te bevinden. En ga me zeker ook snel verdiepen in dit forum om ideeen op te doen voor mijn buitenkeukentje en recepten. Heb hier al snel heel wat fraaie meubeltjes voorbij zien komen in ieder geval.

Om alvast een idee te geven hoe mijn plannen er globaal uit zien kun je hier het voorlopige ontwerp zien.
http://a360.co/2vnTX0D (voor nu even een link naar het ontwerp, ik weet niet of dit zo mag. Maar zal later ook wel even een echt plaatje erbij zetten, zit nu op mijn werk dus kan dat niet even zo snel doen).
/edit: inmiddels staan er wat plaatjes hieronder.

Voor de beeldvorming. De overkapping is aan de achterzijde en de rechter korte zijde dicht doordat daar stenen bergingen staan van mijzelf en de buurman. Omdat deze muren niet echt mooi zijn wil ik deze 2 zijden potdekselen met Douglas schaaldelen. De linker korte zijde is ook een soort van dicht met een schutting.
Doordat ik de BBQ midden onder de overkapping wil zetten en de overkapping toch min of meer aan 3 zijde afgesloten is, denk ik dat ik wel een rookkanaal nodig zal hebben om rook direct af te kunnen voeren. Het lijkt me wel aardig om bijvoorbeeld een soort RVS schouwkap boven de BBQ te plaatsen. Verder lijkt het me ook handig om een 1 pits gas stelletje in de keuken te bouwen om eea makkelijk in een pannetje te kunnen bereiden buiten. En verder lijkt mij een klein koelkastje of ingebouwde koelbox ook wel erg handig, voor wat drinken of andere zaken die gekoeld moeten blijven tijdens het BBQ-en. Dit zijn eigenlijk in een notendop de plannen die ik nu heb. Mocht iemand nog idee?n hebben hier sta ik uiteraard voor open.
 
Welkom!
Kom maar door met de fotos! ;)
 
Hier alvast even een foto met de huidige situatie van de tuin. Nog best kaal zo, maar er komen nog plantjes in en gras. De planten komen 3e week september en het gras moet ik nog even kijken wanneer ik dat ga inzaaien.

74eb8d044d6192ab9b8ec25cffe52d82.jpg


En hier nog even een plaatje van de globale, voorlopige plannen. Hoef je het linkje niet te volgen.

aaee5a44adf3d457c9a59b927650258e.png
 
Ah, thanx!
 
Welkom!
 
Welkom hier. Mooi plekje zo. Is het misschien een idee om er ook een lichtkoepel in te maken? Als je het dak toch op moet....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Welkom hier. Mooi plekje zo. Is het misschien een idee om er ook een lichtkoepel in te maken? Als je het dak toch op moet....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wel aan gedacht bij het ontwerpen van de tuin. Maar nu is het wel lekker knus zo. Overkapping is natuurlijk net geen 3mtr breed, en de opening ligt op het westen. Het huis staat er wel voor, maar ik woon in een hoekhuis, dus schijnt het zonnetje aan het eind van de dag er langs. Dus ik heb in principe het langst dag licht onder de overkapping. Dus voor het extra licht hoef ik het niet te doen.
 
Ziet er leuk en knus uit.

Ik zou zelf de bbq tafel een kwart slag draaien en de bbq aan de buiten / open kant zetten. Hoef je ook niet te hakken en zagen in je nieuwe dak.

Desnoods onder de tafel een paar wieltjes.
 
M.Z.N. zei:
Ziet er leuk en knus uit.

Ik zou zelf de bbq tafel een kwart slag draaien en de bbq aan de buiten / open kant zetten. Hoef je ook niet te hakken en zagen in je nieuwe dak.

Desnoods onder de tafel een paar wieltjes.

Hmm... goed idee... eigenlijk helemaal nog niet zo over nagedacht. Ga het eens een beetje uitwerken in mijn tekenprogramma.
 
Terug
Bovenaan Onderaan