BasBQ
Beef en Steak

Ook ik moet er aan geloven! 1e PP van me leven.....

 

MartinR

Sprokkelaar
Berichten
32
Na het vele lurken op dit forum gaat ik morgen de strijd aan met het vlees!
Na een opknapbeurt van me WSM 47 ben ik alles bij elkaar gaan verzamelen om zo goed van start te kunnen gaan.
Hier eerst een voor en na impressie van de WSM 47.
dev31z.jpg


Hier de procureur van de slagert en hij weegt 2.44 schoon aan de haak.
2r44fo0.jpg


Alle ingredienten bij elkaar verzameld + de appelsap alleen die staat niet op de foto.....
2a4zlw1.jpg


Hier staat hij in the All Purpose Rub van BBQGURU. En geinjecteerd met de marinade van Noskos.
110kgvt.jpg


Back in the Fridge!
w1yu0.jpg


De briketten die ik ga gebruiken en ga de minion methode toepassen en ga roken met appelhout...
vras5x.jpg


Ik ga de hele run hier morgen bij houden en heb dan meteen een vraagje wat is de beste
stand om met de WSM 47 te beginnen qua luchtgaten??

En ow jah ik denk niet dat ik hem ga inpakken maar gewoon de hele rit ga uitzitten sta dan ook al om 6 uur op :D
 
Succes met je run Martin. Ik gebruik meestal een controller op de WSM, maar als ik het me goed herinner van de handmatige runs. Begon ik met 12 brandende briketten, 1 rooster beneden volledig open, 1 half open en boven 3/4 open. Bij 100 graden dacht ik altijd dat ik de volledig open variant dicht draaide.
Maar een procureur is een vergevingsgezind stukje vlees, dus geen stress morgen ;)
 
Spannend Martin gaat vast goed komen.
Nu is mijn WSM nog onderweg maar ik dacht ergens gelezen te hebben:
Onder alles open en (boven altijd open) wachten tot gewenste temperatuur is bereikt
Dan onder alles dicht en je moet rekenen op 1 uur voordat hij "stabiel" is.

Maar ben nog geen WSM kenner hoor! En ga dit draadje dan ook aandachtig mee lezen
 
Ook ik ben benieuwd naar je foto's van de jacht op KNOR
 
Succes!!
 
Ik weet dat ik soms ongeduldig ben, maar hebben we al een tussenstand.
Martin, we schakelen over naar jou :)
 
Ik begin morgenochtend vroeg om 6 uur sta ik op. Moest hem wel vroeg in de rub zetten omdat ik vandaag de gehele dag en avond weg ben...

Hoop niet dat dat heeel erg is ???
 
Nou Vandaag vroeg opgestaan 06:00 en de Q voorbereid op een lange run. Denk niet dat ik hem ga inpakken maar
gewoon de oldschool manier. Tenzij het weer niet mee gaat werken dan pak ik hem wel in.
16m0txc.jpg


And we're off, nu wachten tot hij lekker stabiel blijft.
2ikcop.jpg


Het vlees er vast uitgelegd om op kamer temperatuur te komen. En dan gaan!
2h49wkx.jpg


Nou de Q blijft lekker rond de 120 graden hangen dus vlees op de Q!
2f055yv.jpg


1e meting is om 07:50 en is als volgt    Dome 116    Meat 16
 
succes vandaag, het zal best helemaal goed komen
 
Succes!
 
Merk dat de WSM zich heel makkelijk laat regelen, had een paar uitschieters naar 124 graden maar dan gewoon hop bovenste rooster een beetje dicht en zakt ie gemakkelijk weer naar de 120....

Tussen Meting Dome 120  Meat  42
bypapuhe.jpg

 
Ziet er nu al goed. Ik ben benieuwd hoe lang je run gaat duren zonder in te pakken.
 
Nou als de weergoden het toelaat dan gaat ik niet inpakken....

Voor alsnog ziet het er goed uit .....

Tussenstand Dome 120 Meat 64


Nog steeds de dekesel er niet afgehaald al wil ik het zoooooo graag maar ik blijf sterk!!
 
goed bezig, en sterk blijven he  ;)
 
5e5u6udy.jpg



Gaat me niet mee zitten denk ik... Snel naar de Gamma zeil halen om me Q droog te houden.....  Tussenstand Dome 121 Meat 71
 
Terug
Bovenaan Onderaan