BasBQ
Beef en Steak

Ook hier de eerste PP en direct eerste lange sessie op de primo large.

 
 

Truckdiver

Tondelzoeker
Berichten
11
Begon zaterdag te kriebelen voor een Pulles pork te maken.
Dus naar een vriend gebeld waar ik het vlees beste kon halen.
Kom maar naar mij,heb nog een spiering in de koeling liggen die al gemarineerd is en vacu?m getrokken. Hij was zelf al aan het bbq'en op een evenement maar geen probleem.

Zondagmorgend de spiering uit de ijskast en op kamertemperatuur maar laten komen.

yQW7fO.jpg


Om 7uur de primo maar opgestookt,is nog zo goed als nieuw voor mij dus maar optijd aan begonnen om de temperatuur iet of wat onder controle te krijgen...

Gpnta3.jpg


Effe naar de bakker en beenhouwer,de familie moet ook nog ontbijten als ze wakker worden...
Nadien de bbq rub gemaakt en de spiering nog goed extra ingesmeerd/bij gekruid en klaar voor op de Primo te leggen.

EyBqff.jpg


Na een goei 4uurtjes bleef biij in the zone en klaar voor de bbq-saus.

37GeQX.jpg


Nog 2uurtjes zo verder gedaan en tijd om de folie in te gaan tot hij een kerntemperatuur van 88graden had.

vLAx5E.jpg


Deze bereikt en klaar om opnieuw in een andere folie te duiken voor een uurtje te bekomen van al die hitte...

TC53td.jpg


Ondertussende buren gearriveerd,klaar voor op aperitiefje en dan pullen en eten maar.

FqAM7j.jpg


uDGtzN.jpg


Man man,wat is dat lekker met een coleslaw en frietjes. De buren waren ook heel onder de indruk (me happy).
De tenperatuurcontrole op de primo lukte mij nog langs geen ,dalen en pieken en zelf bijna uitgegaan!
Maar oefenen baart kunst en dus zeker voor herhaling vatbaar :)
 
structor zei:
Mooie run en van harte met je piggie bag. Nog een kleine tip, je kunt je D plates in alu folie verpakken, dam blijven ze scho(o)n(er).
Thx,ga ik zeker volgende keer doen.
Eerst een keer warm stoken dat ze proper worden (ineens maar pizza maken dan :p )
 
dat is helemaal lekker, altijd spannend he zo'n eerste keer.
gefeliciteerd met je knor  :)
 
Krijg gelijk weer trek, gefeliciteerd met je knorretje
 
Hulde om je Primo in te wijden met Pulled Pork. Mooi dat het gelukt is en gefeliciteerd met je stickertje.
 
Ziet er geweldig uit. Welke bbq saus heb je gebruikt?
 
Ziet er goed uit en mooie Primo! Wel bijzonder dat je moeite had met de temperatuur. Ligt dat aan je brandstof?
 
Primo en uitgaan ik zeg niets ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan