Beef en Steak

Ook aan de Pulled Beef

Mooie finale Piet, het water loopt mij hier in ieder geval in de mond bij het zien van het eindresultaat!
Zeker ook een keer gaan proberen hier en mij scharen bij de pulled-beef-clan  :)

Het ziet er goed uit Piet. Ook bij mij was er nog bindweefsel over maar dat viel gelukkig nog mee, wel had ik een heel mager stuk. Bij mij koste het bijna een tientje de kilo, bij de Hanos.

Krijg er honger van! Zelf juist een procureur in de wedstrijdvorm ge?njecteerd en gerubt, en vanmiddag bij de Makro ook een onderrib meegenomen, na de lekkermakende foto's van Frits en jou.
Deze heb ik als brisket geinjecteerd en gerubt, is toch ook koe?
Zou ik beide stukken tegelijkertijd op de 57-ketel kunnen garen? Of 1 voor 1? Dan wordt het wel een erg lange dag...

Ik zou ze fijn samen doen, de dome temperatuur moet toch voor beide stukken vlees het zelfde zijn.

(er van uitgaande dat het past)

Ceriel zei:
Zou ik beide stukken tegelijkertijd op de 57-ketel kunnen garen? Of 1 voor 1? Dan wordt het wel een erg lange dag...
Die kunnen gewoon tezamen op de Q, de dome temperatuur van ca 120C voor beiden OK!  :)

Gewoon samen op de Q bij 120c let op Pp tot 88-88c en Pulled beef tot 93-94c

Allemaal bedankt voor de complimenten.

Ik vond het erg leuk maar wel een hele uitdaging om weer eens een "live" reportage te doen. Normaal ga ik na het eten even rustig de foto's bewerken en m'n verhaaltje typen, nu was ik er de hele dag maar druk mee.

Het camerawerk heb ik vandaag wegens het beroerde weer ook anders gedaan dan normaal, maar daar was ik minder te spreken over, de foto's hadden beter gekund. Volgende keer ga ik ze weer op de normale manier nemen, rotweer of niet.

Niks mis met je foto's, voor een leek...
Bedankt voor de tips, probeer ze morgenvroeg beide in de ketel te prutsen.
Draadje volgt, en hopelijk het knordier!

a930ba96cb84a74522add969fe2c674b_zps6b31c4ce.jpg

Wie zei er wat over foto's?  :blush:

Nou, het zag er heerlijk uit hoor Piet, denk dat ik het binnenkort ook maar weer eens op het ei gooi.

En dat van die vliezen herken ik wel, al verschilt dat per stuk heb ik gemerkt.

Dit lijkt mij ook wel wat, ook maar op mijn lijstje. Als ik zo brutaal mag zijn, hoe groot (lees zwaar) was je stuk vlees en wat had je ervoor moeten betalen? Je geeft aan volgende keer weer naar de Makro te gaan. Is je verwachting dat je geen smaak verschil waarneemt? (Mogelijk dat de injecties en rubs hierin op prettige wijze meehelpen :))

Piet je zou mij nog eens een groot plezier doen een deel van je foto truuks te delen. Ik zit me vaak af te vragen, hoe je bijvoorbeeld je kleuren zo fraai krijgt. Ik vind het ook opvallend hoe scherp je foto's zijn, schiet je vanaf een statief? Wellicht tijd voor een mooi voedsel fotografie draadje?

Piet heeft idd erg mooie foto's

structor zei:
Piet je zou mij nog eens een groot plezier doen een deel van je foto truuks te delen. Ik zit me vaak af te vragen, hoe je bijvoorbeeld je kleuren zo fraai krijgt. Ik vind het ook opvallend hoe scherp je foto's zijn, schiet je vanaf een statief? Wellicht tijd voor een mooi voedsel fotografie draadje?
foto's in RAW format schieten... :)

Raw, lightroom/photoshop, statief om zo maar eens wat te noemen.

Het hoort hier eigenlijk niet maar vooruit;

tip 1: Gebruik een camera met een fatsoenlijke lens, en waarbij je ook alles eenvoudig met de hand kunt instellen.
tip 2: Schiet je foto's in RAW.
tip 3: Gebruik een programma als Adobe Lightroom om de foto's na te bewerken. Als je niet in RAW schiet is het nut van Lightroom trouwens erg beperkt,
tip 4: Maak veel foto's en varieer de belichting en het diafragma. Zo heb je later keuze uit wat je wel en niet gebruikt, als je maar ??n foto schiet moet je die gebruiken al is hij bewogen of niet in focus.
tip 5: Zorg voor voldoende licht, ik flits bijna al m'n foto's in, maar ik flits eigenlijk nooit direct op het onderwerp.
tip 6: Kijk goed naar hoe professionele fotografen hun compositie bepalen.
tip 7: Hou de achtergrond rustig, dat doe je door de achtergrond wazig te houden en door zooi die je niet op de foto wilt weg te halen. Een wazige achtergrond geeft ook diepte in je foto's.
tip 8: Luister niet te veel naar mij want ik klooi ook vaak maar wat aan. 

Ik zal eens na gaan denken over een tutorial.

wow Piet! Wat een prachtige reportage!

Terug
Bovenaan Onderaan