BasBQ
Beef en Steak

ongestraft terug invriezen

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Klein probleempje, bij onze laatste bestelling bij de slager is er wat mis gegaan, bestel onder andere  4 kg rund gehakt vul het web formulier in 4kg / 2, normaal is dit 4 kg verpakt in 2x2 kg  vacu?m verpakt, bij het spek is dit wel gelukt 2 kg/2 krijgen we netjes 2 pakjes van ??n kg, het is geen drama maar allen we weten er geen weg mee, dacht eerst we gaan er +/- 27 hamburgers van maken (spifs  :D) en weer invriezen !!!!!  hier en daar lezen we dat weer invriezen geen goed idee is, nu licht het eerste pakje van 4 kg rund gehakt in de koelkast te wachten  :-S  vrijdag krijgen we wat volk maar of  die elk 5 hamburgers op krijgen is te betwijfelen.
Kunnen of mogen we deze weer ongestraft terug invriezen ?
 
Ja hoor kun je gewoon doen.
Vlees wat ik bij de groothandel haal gaat bij mij ook de vriezer in, wie verzekert mij dat dit vlees al niet eerder wel of niet ingevroren is geweest.

Het vlees moet wel gekoeld bewaard zijn gebleven, dus niet een halve dag uit de koelkast op het aanrecht hebben gelegen.
 
Ewald +1

En laten ontdooien in de koelkast!
 
Merci, daar kan ik wat mee, minder stress want dat er eentje van de gasten ziek word is wel het laatste, het ontdooien altijd in de koelkast dat heb ik hier al via het forum geleerd, alleen moet ik nog leren een paar dagen vooruit te denken wilde vrijdag Walchers Gilden Spek op de Q maar kwam dan een paar dagen te kort voor het marineren, dacht ik natuurlijk aan toen ik al in mijn bedje lag, ben dan maar weer op gestaan en in de vriezer gaan rommelen en het gehakt ook in de koelkast gelegd, Walchers Gilden Spek staat nu op het programma voor Zondag, zijn ergere dingen  :) Mijn echtgenote begint zich wel wat zorgen te maken dat ik nu de Q al mee naar bed neem  :blush:
 
Marnix zei:
Mijn echtgenote begint zich wel wat zorgen te maken dat ik nu de Q al mee naar bed neem  :blush:
Ben benieuwd wat ze zegt als je straks bij je eerste "overnight-cook" de thermometer op het nachtkastje zet..... :p

Gaat helemaal goed komen dit weekend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan