BasBQ
Beef en Steak

Onder een dichte overkapping met afzuiging

 
 

Tenkink

Sprokkelaar
Berichten
26
B6EC12A1-86F8-4F1D-BA88-BB0F2549E63D.jpeg
afzuiging van gemimarket.nl . Buizen van ventilatieland.nl

F3BE2776-7DEA-4287-B892-90B4F8009B01.jpeg


CAFCB4A0-BD24-449D-956C-BD42355B51C2.jpeg
 
Mooie oplossing ik ben dit ook van plan om het zo te doen bij mijn overkapping nu was ik alleen benieuwd wat voor dak doorvoer en welke diameter buis heb jij gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie oplossing ik ben dit ook van plan om het zo te doen bij mijn overkapping nu was ik alleen benieuwd wat voor dak doorvoer en welke diameter buis heb jij gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een 150 gebruikt. Dakdoorvoer een plakplaat 170. Achteraf had ik een grotere buisdiameter moeten nemen.
 
Super netjes gedaan zo.
Ziet er goed uit !! Veel plezier toegewenst met je setup.
 
Hi, wat is voor jou de reden dacht je achteraf gezien een grotere diameter had moeten nemen?
Meer luchtverplaatsing. Dan had ik een groter ‘Y-stuk’ kunnen plaatsen en daarna verkleinen. Met beide kleppen open komt ie nu tekort.
 
Bekijk bijlage 49518afzuiging van gemimarket.nl . Buizen van ventilatieland.nl

Bekijk bijlage 49519

Bekijk bijlage 49520
Hoi allemaal. Wie heeft nog meer een dergelijke opstelling gemaakt ?

Ik ben geïnteresseerd in zo'n gemi afzuiger, ze scoren heel hoog en zijn ook nog eens tm vandaag flink afgeprijsd, bijna 50%.

Mijn overkapping is nog niet gebouwd, maar ik dacht dit al wel voor te bereiden. Ik vraag me af welke diameter buis ik door de overkapping moet laten komen. is dat 15 of 18 of 20. Er zal rook afgezogen moeten worden van een BGE large en een gasbbq van 130cm. Ik had al een PM gestuurd naar diegene die dit heeft gepost, alleen die persoon is vooralsnog offline.

Ik las ook nog in een andere reactie op deze opstelling een mogelijk probleem met condensatie ? In hoeverre is dat een probleem op moment dat je door de overkapping dubbelwandige buizen gaat gebruiken ?

Of zijn er ook mensen die zeggen, dat je het beste iets anders kunt doen. Er moet sowieso een ventilator op het dak oid, ik spreek uit ervaring waar ik vroeger woonde. BBQ ruimte was van drie kanten dicht, alleen de voorkant (zo'n 2.5m) was open, en ook al had ik de spullen dichterbij de open ruimte dan nog bleef rook lang hangen. Je moet het uiteindelijk kunnen doortochten, maar helaas was dat toen en nu eigenlijk ook niet echt mogelijk. Dus vandaar dat ik naar een ventilator op het dak principe aan het kijken ben.

Alvast bedankt !
 
Ziet er op zich goed uit. Maarrrrr, als je met de deksel open kookt hoe werkt het dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan