BasBQ
Beef en Steak

Oliebollen van de bastard!

 
 

Gido.V

Vuurmaker
Berichten
74
Vandaag oliebollen gebakken in de dutch oven op de Q alvast voor oudjaar.
96264c2f3affa90a9671d9f4434f443e.jpg



Ik heb gewoon kant en klaar pakje gebruikt om eens te proberen. Ik kan je vertellen dat de hele bbq niks toevoegt aan de smaak maar het idee is leuk:) toch leuk om te zeggen dat de bollen van de bbq komen.

Ik heb de temp van de olie behoorlijk stabiel gehouden tussen de 180 en 190 graden.

Mocht je dit gaan doen hou dan wel ten alle tijden de deksel van de DO in de buurt mocht onverhoopt de vlam in de pan slaan.

Voor alle forummers alvast een fijne jaarwisseling en een mooi 2024 vol mooie bbq momenten!

Het resultaat was een lekker krokant bolletje!
acde9f95bc69a05065906557e9851b53.jpg

d3c8e731c8c23e3db571163b4481abe0.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat zijn bereidingen waar ik bang van krijg.
Heet vet boven open vuur, .........
Na een 30 jaar jaarlijkse Industrie brandweer training theorie en praktijk.
Tot blind lopen met perslucht durf ik die bereiding niet aan.
Het kleinste foutje en er vallen slachtoffers.
 
Dat zijn bereidingen waar ik bang van krijg.
Heet vet boven open vuur, .........
Na een 30 jaar jaarlijkse Industrie brandweer training theorie en praktijk.
Tot blind lopen met perslucht durf ik die bereiding niet aan.
Het kleinste foutje en er vallen slachtoffers.

Ik begrijp je volledig. Ik ben zelf ook brandweerman voor de duur van 6 jaar nu. Ik ben wel van mening dat als je voorzichtig te werk gaat en de houtskoolmand niet achterlijk vol doet dat het ‘veilig’ is. Er zitten zeker veel risico’s aan en je moet hier ook zeker niet aan beginnen als je niet weet wat je doet.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook ik kan de pan omstoten en dan doe je idd niks meer.

Ik had wel wat veiligheidsmaatregelen getroffen maar toch bedankt voor je waarschuwing en oplettendheid!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi dat je zo reageert.
Ik krijg vooral bang voor de vele lezers die geen idee hebben van voor energie kan vrijkomen bij calamiteiten.
Grootste gevaar wellicht als je enkele druppels hete olie morst in de kolen bij uithalen van de bollen.
De oliebollen zien er wel lekker uit 😉
 
Mooi dat je zo reageert.
Ik krijg vooral bang voor de vele lezers die geen idee hebben van voor energie kan vrijkomen bij calamiteiten.
De oliebollen zien er wel lekker uit

Het kan inderdaad heel lelijk mis gaan. Dus voor de mensen die het willen proberen: gebruik je verstand en doe het niet als je niet weet wat je doet.

Ze waren lekker maar de friteuse is net zo lekker hahaha.

Fijne jaarwisseling !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker man!

Oliebollen zien er goed uit.

Ik sluit me aan bij de reactie van Ghost, maar stukje zelfonderzoek en voorzichtigheid van iedereen die dit wil gaan maken hoort er ook bij.

Of je nu schnitzels in een ondiepe pan of oliebollen in een do maakt, zodra je met olie aan de slag gaat moet je ontzettend goed weten waar je mee bezig bent.
 
Lekker man!

Oliebollen zien er goed uit.

Ik sluit me aan bij de reactie van Ghost, maar stukje zelfonderzoek en voorzichtigheid van iedereen die dit wil gaan maken hoort er ook bij.

Of je nu schnitzels in een ondiepe pan of oliebollen in een do maakt, zodra je met olie aan de slag gaat moet je ontzettend goed weten waar je mee bezig bent.
En omdat elke man ontzettend goed weet wat ie doet is het beste het gewoon compleet af te raden!ook iemand die zou weten wat ie doet kan wat omstoten.
Ik vind mezelf ook vreselijk goed maar toch begin ik er niet aan
 
Jullie hebben allemaal gelijk beste mensen. Ik ben me bewust van alle risico’s. Bedankt voor de zorgzaamheid op dit forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt hiervoor, ik zag dit en dacht meteen dit ga ik ook doen. Totaal niet bij stil gestaan bij gevaren van olie. Nu wou ik dit lekker laat doen, onder genot van wat alcohol.. en kindjes, ik sla lekker over en koop mijn oliebollen gewoon.
 
Bedankt hiervoor, ik zag dit en dacht meteen dit ga ik ook doen. Totaal niet bij stil gestaan bij gevaren van olie. Nu wou ik dit lekker laat doen, onder genot van wat alcohol.. en kindjes, ik sla lekker over en koop mijn oliebollen gewoon.

Verstandig! Als je het niet zeker weet absoluut niet aan beginnen! Fijne jaarwisseling


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik begrijp je volledig. Ik ben zelf ook brandweerman voor de duur van 6 jaar nu. Ik ben wel van mening dat als je voorzichtig te werk gaat en de houtskoolmand niet achterlijk vol doet dat het ‘veilig’ is. Er zitten zeker veel risico’s aan en je moet hier ook zeker niet aan beginnen als je niet weet wat je doet.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook ik kan de pan omstoten en dan doe je idd niks meer.

Ik had wel wat veiligheidsmaatregelen getroffen maar toch bedankt voor je waarschuwing en oplettendheid!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de dit geval vind ik het prachtige activiteit voor een teambuilding/training. De grootste pyromanen zitten bij de brandweer zelf 😂😂😂.
 
Prima oliebollen

En je kan er toch een emmer water naast zetten voor het blussen mocht het fout gaan :unsure:

Hoop oprecht dat dit een sarcastische opmerking is. 😲
 
Terug
Bovenaan Onderaan