Beef en Steak

Okonomiyaki met garnalen en witte kool

Peter64

BBQ Junkie
Het allerhoogste gezag in huis heeft laatst ergens een recept voor okonomiyaki gevonden. Dit is een japanse pannenkoek.
waarbij de vulling en de topping kan variëren. In mijn vorige leven heb ik dit tijdens mijn bezoeken aan Japan vaker gegeten. Lekker.

Maar goed, de cheffin wil pannenkoek en ik wil de Q aan. Dus dit gerecht gemaakt op de Q. Onder het motto, nooit gedaan maar ik denk dat ik het wel kan.

Beslag gemaakt en daar gekookte garnalen en witte kool aan toegevoegd. Tevens wat okonomiyaki saus gemaakt.

IMG_4254.jpg

De Q lekker gestookt en de Weber skillet goed op temperatuur gebracht, schoon geveegd en ingevet met arachide olie. Lekker door laten walmen.

IMG_4255.jpg

Het beslag in de skillet gedaan. Eerst ff offsite gezet zodat eea kan garen, zonder gelijk aan de onderzijde zwart te worden. Dome temp. 160 C boven de skillet.
Voor 10' laten garen. Daarna mbv een bord omgedraaid. Had nog wat meer mogen bruinen

IMG_4257.jpg

De onderkant was netjes droog. Ff voorzien van een beetje olijfolie en in de skillet geplaatst. Deze nu 10' direct boven de kolen gezet en lekker laten garen. Om de 5' gekeken of eea niet te hard aan het kleuren is. Dome temp. loopt op naar 170 C.

IMG_4259.jpg

Daarna weer met een bord gekeerd en opgemaakt met een topping van wat garnalen en lente uitjes, kewpie
mayo en de okonomiyaki saus. Was uiteraard weer te beroerd om dit ff netjes in een spuitflesje te doen. :unsure:

IMG_4260.jpg

Vervolgens de flinke pannenkoek doorgesneden, op het bordje en happen maar.
Gerecht is gaar maar niet te droog. Aan beide zijden nog wat extra Q time was nog niet verkeerd geweest.
Smaak is redelijk neutraal maar verder prima.

IMG_4264.jpg

IMG_4267.jpg

Lessons learned.
- volgende keer doe ik de vulling separaat roerbakken en daar het beslag op.
- next time wat kleinere pannenkoekjes maken. Deze garen dan wellicht wat sneller door.
- is met wat aanpassingen een leuke toevoeging cq vervanging voor bv quiche, shakshuka of tortila.

Succes met zelf maken.

Laatst bewerkt:
Leuk recept Peter. En heerlijke plaatjes. Ik had er nog nooit van gehoord. En waarschijnlijk kan je met de vulling oneindig variëren. TNX voor het delen. Deze gaat ook op de lijst voor komende zomer. Top.

Ziet er mooi uit Peter! Ik heb in Tokio okonomiyaki gegeten en ik denk nog zo vaak terug aan die keren dat ik daar ben geweest 🤤

Hier zou een fijne spicy hot sauce erg lekker bij zijn denk ik! Ziet er echt lekker uit!

• Leuk
Waarderingen: Bram
zo peter, dat ziet er erg goed uit.
Het hoge gezag weet de gerechten wel te kiezen zeg. Complimentje daarvoor.

Moest het wel oven hardop lezen want kreeg de naam bijna niet gelezen 🤣

Wat een leuk gerechtje zo😃 ik ben geen fan van pannenkoeken maar op deze manier met vulling en topping wil ik het wel eens proberen.
Wil je hier heel heel heel graag het recept van plaatsen

Hier zou een fijne spicy hot sauce erg lekker bij zijn denk ik! Ziet er echt lekker uit!

Idd. Nou heb ik recent toch iets lekker gekregen mmmm TOP TIP

Ooit wel eens gegeten met een flesje Asahi Super Dry bier ernaast. Qua smaak heeft het veel weg van een omelet herinner ik me. Erg fijn!

Wow, dit is een hele leuke. Kan je ook heerlijk mee variëren.

Wat een leuk gerechtje zo😃 ik ben geen fan van pannenkoeken maar op deze manier met vulling en topping wil ik het wel eens proberen.
Wil je hier heel heel heel graag het recept van plaatsen

Jet, bij deze.
Ik heb 200 gr bloem, 3 eieren en 300 ml visbouillon gebruikt. Was net te groot. Smaakte vanmirgen koud ook erg lekker.
Ik heb het beslag aangevuld mey een teentje knoflook en een sjalotje.

Ik heb ook nog ergens een website gevonden. Die plak ik er vanavond wel ff bij. 🤗

c50aeb09-aa61-487d-bfff-2f4705a443b9.JPG

• Leuk
Waarderingen: Jet
Wat een bijzonder gerecht, kan me bij de smaak geen voorstelling maken. Maar het ziet er mooi uit!

Terug
Bovenaan Onderaan