roel van de schoor
Tondelzoeker
Goed gedaan.. ik heb wel iets meer betaald, maarja ik moet zeggen geen spijt van, al veel plezier gehad van dit toestel
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ivm dat afschrapen, als je gedaan hebt met koken met een spatel over de plaat gaan als ze nog warm is, gewoon alles in het stookgat en dan kan je het samen met de as leegmaken.Bedankt voor deze feedback heren, hier kan ik wat mee!
Ja, ik kwam hiermee omdat ik las dat hoe dikker de plaat hoe beter, en het leeft altijd op de filmpjes van Ofyr dat er telkens 2 platen gebruikt werden. Maar het is er idd maar 1.
Bedankt, als de plaat binnen is, zal ik de instructiefilmpje erbij pakken, ik zag dat er soms ook nog wat afgeschraapt moest worden.
En olie die ik wil gebruiken is: Arachideolie
Wel even wachten tot de brandstof goed uit is dan want ik denk dat het anders wat mistig gaat worden.ivm dat afschrapen, als je gedaan hebt met koken met een spatel over de plaat gaan als ze nog warm is, gewoon alles in het stookgat en dan kan je het samen met de as leegmaken.
Ik heb de gewoonte om de plaat als ze terug koud is telkens lichtjes in de olie te zetten om roest tegen te gaan en dan gaat er een zeiltje over want anders gaat alles in de olie kleven.
Mijn zelfbouw toestel blijft ook niet buiten staan, heb wieltjes gemonteerd en gaat telkens terug in de garage.
Tja, maar dan kan je lang wachten, als de houtblokken opgebrand zijn hou je een mooie hoeveelheid houtskool over en die blijft nog lang zeer heet. Wat ik al eens gedaan heb is een gietijzer rooster over de stookopening gelegd en dan nog wat "gewoon" barbecueën.Wel even wachten tot de brandstof goed uit is dan want ik denk dat het anders wat mistig gaat worden.
Als je ernaast staat geeft hij uiteraard heel veel hitte af en zal je het wel warm genoeg hebben maar op een beetje afstand is dat te verwaarlozen, denk dat je daarvoor beter af bent met een grote open vuurschaal die op de grond staat.Wat is jullie ervaring trouwens in de herfst en in de winter periode.. Geef de vuurschaal voldoende warmte om er omheen uren buiten te zitten (met jas aan)? Ik snap dat het voor iedereen verschillend is, maar laten we een koukleum als voorbeeld nemen. Iemand ervaring die uren lang buiten gezeten heeft met Ofyr of een vuurschaaltje aan, wanneer het echt koud was?
Lijkt mij straks echt ideaal, om de bakplaat te gebruiken in de herfst en winter en om lekker te gaan bakken met een kampvuurtje in het midden.
Misschien goede prijs maar moeilijk te beoordelen zo, heb ook al van die goedkope gezien die dan niet zon grote stalen bakring hebben en de ring maar een dun plaatje is.Ik zag gisteren bij de intratuin in Zevenhuizen een huismerk vuurtafel met grill rand staan (een nep-Ofyr dus), was afgeprijsd naar een eurootje of 380.. Best een goede deal denk ik als je naar zoiets op zoek bent!
Edit: Even op de website gekeken, maar daar staat ie volgens mij niet op