Beef en Steak

Offset smoker aangepast

Smokin' Yuma

Stoker
Over de afgelopen dagen wat met de offset bezig geweest. Ik heb het onderstel omgedraaid en de wiebelige wielen aangepakt. Nu is hij veel beter in balans, dat maakt echt een heel verschil! En de wielen wiebelen ook niet meer. Verder heb ik het plankje onder de schoorsteen eraf gehaald want die gebruikte ik nooit, en in plaats daarvan daar het handvat gemonteerd. En tot slot heb ik een afvoer onder de ketel gemaakt. Daar hang ik later nog even zo'n zinken emmertje aan, want praktisch en het lijkt leuk.

Gisteren vleesjes besteld, ook alvast voor kerst, en vanochtend hout en briketten gehaald.
En nu maar snel eens uitproberen 😇

DSC05476.JPG

DSC05477.JPG

DSC05479.JPG

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

Ik heb ook zo'n zinken emmertje onder een afvoer, werkt super. Alleen ff opletten dat je hem de goede kant op schuin zet. Had ik een keer niet gedaan, en toen liep het vet de vuur kamer in. Met recht een vuur kamer toen 😂

En als je een hond hebt, het emmertje verstoppen na een sessie, anders is de hond niet meer bij de bbq weg te krijgen 😁

Thanx!

Dat zo'n hond dat lekker vindt! Vet met weet ik wat er allemaal nog doorheen zit haha, bah!
Neeh gelukkig heb ik geen hond (meer), dus no problem 😅

Er zit trouwens een flinke rand tussen de vuurkamer en het rookvat. Hij loopt nu idd wat af naar de rechterkant, maar ik verwacht geen problemen.
Ik doe altijd iets van een lekbak of folie ofzo onder het vlees, scheelt ook weer met schoonmaken 😇

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan