Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe heb je de bodem gemaakt? Welke bloem heb je gebruikt?Nosmo zei:De pizza's waren erg goed gelukt, maar volgende keer ga ik de bodems toch iets dikker maken. Als ze te dun zijn is het hier en daar net of dat je chips zit te eten, het mag toch wel iets "broodachtiger".
Recept van Dominique is prima. Voor bakken bij temperaturen tussen 300-350C gebruik ik zelf vaak tarwebloem (van de molen) met een eiwit% van 12,5-13,5%. Dit zorgt voor een uitermate elastisch deeg dat ook prima te stretchen is, maar dat hoeft niet perse. Voorzichtig uitrollen, anders gaat de lucht eruit ( meest gemaakte fout). Enne niet te veel saus erop, dat zorgt ervoor dat je bodem soppig maakt of juist keihard.Nosmo zei:Recept van Dominique, ik had geen tipo 00 meer, dus heb ik gewone bloem gebruikt, dit ging opzich goed maar ik heb het idee dat het deeg minder elastisch was.
noskos zei:Gewone bloem heeft te weinig eiwit en vormt dus minder gluten, de reden dat het niet zo elastisch wordt als wanneer je bloem voor brood gebruikt van 12% eiwit of meer. Met minder elasticiteit hou je minder lucht in je deeg, minder rijs etc....
noskos zei:Gewone bloem heeft te weinig eiwit en vormt dus minder gluten, de reden dat het niet zo elastisch wordt als wanneer je bloem voor brood gebruikt van 12% eiwit of meer. Met minder elasticiteit hou je minder lucht in je deeg, minder rijs etc....
WillemHvdW zei:Komend weekend graag een calzone Nosmo!
Nosmo zei:noskos zei:Gewone bloem heeft te weinig eiwit en vormt dus minder gluten, de reden dat het niet zo elastisch wordt als wanneer je bloem voor brood gebruikt van 12% eiwit of meer. Met minder elasticiteit hou je minder lucht in je deeg, minder rijs etc....
Duidelijk! Dennis.
Maar hoe weet ik als consument welke bloem een hoog eiwit gehalte heeft? Met andere woorden, wat zit er bijvoorbeeld in een zak broodmix die ik bij de bakker haal, als ik het aan die wichtjes achter de toonbank vraag zie ik alleen maar lege blikken in hun ogen.![]()