BasBQ
Beef en Steak

Noskos Wedstrijd Pulled Pork

 

Twolde

Tondelzoeker
Berichten
13
Na al vele gerechten zonder verslag leek het mij ook wel eens leuk een verslag te maken.
Een tijdje geleden al een procureur gehaald van 2,4 kg bij de Makro. Vandaag dus eens de tijd nemen om dat om te toveren naar Pulled Pork.
Ik probeer het recept van Noskos Wedstrijd Pulled Pork zo veel als mogelijk te volgen.
Hieronder de procureur, klein beetje vet en los hangend vlees weggesneden.
WhatsApp Image 2023-07-28 at 20.54.02.jpeg


De geinjecteerde procureur
WhatsApp Image 2023-07-28 at 20.54.03.jpeg


Lekker in ze kruidenbadje gedaan
WhatsApp Image 2023-07-28 at 20.54.03 (1).jpeg


De procureur ingepakt voor een nachtje in de koelkast
WhatsApp Image 2023-07-28 at 20.54.04.jpeg


Vanochtend om de schappelijke tijd van 8:15 de Bastard aangestoken. Daarna op tempratuur laten komen en het rookhout toegevoegd. Me thermometer ingepakt in een plastic zakje, voorspelling was dat er toch wat regen zou vallen.
WhatsApp Image 2023-07-29 at 08.37.13.jpeg


Toen was het tijd de procureur op de Bastard te leggen. Deksel dicht en genieten van het rookpluimpje.
WhatsApp Image 2023-07-29 at 08.37.13 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-07-29 at 08.37.14.jpeg


Na 5 uur was de tempratuur graden, dus de glaze erop smeren.
Voor het glazen
WhatsApp Image 2023-07-29 at 13.38.06.jpeg

Na het glazen
WhatsApp Image 2023-07-29 at 13.38.06 (1).jpeg


Continu was de tempratuur goed gecontroleerd tussen de 115 graden en 125 graden. Na het glazen is de tempratuur iets doorgeschoten naar +-132 deze proberen nu weer onder controle te krijgen. De tempratuur is nu al een ruime tijd 71 graden, zou dit de beruchte "zone" zijn.

Verdere updates volgen later!
 
Lekker bezig. Ik ben benieuwd hoelang zone gaat duren. Morgen gaat er bij mij een vergelijkbaar stuk op de bbq. Veel plezier nog!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ziet er goed uit, nu wachten op de hogere kerntemperatuur.
 
Zo en dat was de bbq dag met een heerlijk broodje als eindresultaat!
Leuk om zo een hele dag te barbecueën, helemaal als het dan ook lukt en heerlijk smaakt.

Hier een foto van de glaze "afgebakken"
WhatsApp Image 2023-07-29 at 15.58.16.jpeg


Hierna inpakken en wachten tot de tempratuur hoog genoeg was.
WhatsApp Image 2023-07-29 at 15.58.17.jpeg


Uiteindelijk bij 92 graden interne tempratuur het vlees van de Bastard afgehaald.
WhatsApp Image 2023-07-29 at 17.17.48.jpeg


En pullen maar
WhatsApp Image 2023-07-29 at 18.26.01.jpeg


Het broodje heeft de foto niet gered.
 
Lekker bezig. Ik ben benieuwd hoelang zone gaat duren. Morgen gaat er bij mij een vergelijkbaar stuk op de bbq. Veel plezier nog!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Ik heb rond 8:30 het vlees erop gelegd en uiteindelijk om +-17:30 het vlees eraf gehaald.
 
Lekker hoor!

Pulled pork blijft hier favoriet.
 
Lekker hoor en mooi gelukt! Ik maak de pulled pork tegenwoordig meer op zicht als tijden. Die 5 uur is een goede indicatie overigens maar het beste is te kijken hoe de bark geworden is.

Ik zie trouwens dat je nog geen badge hebt. Die zal wel onderweg zijn!
 
Mooi verslag! En dat ziet er heeflijk uit😋
Ik doe persoonlijk altijd de folie strak om het vlees zelf om het vocht en de kruiden er in en tegenaan te houden, maar weet zelf eigenlijk niet of het verschil maakt..
 
Lekker hoor!

Pulled pork blijft hier favoriet.
Bij de bazin is het spare-ribs. Ik vind pulled pork tot nu toe het beste! Vandaag gaat de pulled pork over de nachos heen. Toch handig zo een Mexicaanse vrouw.

Lekker hoor en mooi gelukt! Ik maak de pulled pork tegenwoordig meer op zicht als tijden. Die 5 uur is een goede indicatie overigens maar het beste is te kijken hoe de bark geworden is.

Ik zie trouwens dat je nog geen badge hebt. Die zal wel onderweg zijn!
Ik had nu nog een paar vochtige plekken in de bark. Dus dan moet je meer kijken dat alles goed droog is? Bedankt voor de tip, daar ga ik volgende keer op letten.
Mooi verslag! En dat ziet er heeflijk uit😋
Ik doe persoonlijk altijd de folie strak om het vlees zelf om het vocht en de kruiden er in en tegenaan te houden, maar weet zelf eigenlijk niet of het verschil maakt..
Ook deze tip neem ik mee voor de volgende keer. Vond het zelf wel mee vallen hoeveel vocht eruit gelopen was, maar er was zeker wat uitgelopen. Zat er ook aan te twijfelen om het stuk vlees in te pakken en niet de hele bak, maar met het wegsnijden van de folie was dit wel heel makkelijk.
 
Je houdt altijd wel wat plekjes die vochtig blijven, is niet erg ook overigens. Ik let er gewoon op dat het stuk gemiddeld flink verkleurd en droog is en saus hem dan in (of niet).

Strak inpakken bij van te voren kruiden maakt geen verschil.
 
Is het niet “beter” om het vlees zonder folie op een rekje in de koelkast te leggen? Dan kan het vocht weer terug het vlees intrekken waardoor de kruiden ook wat dieper het vlees intrekken, en waardoor je een betere bark krijgt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan