BasBQ
Beef en Steak

Noskos' Apple Baked Beans

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Noskos' Apple Baked Beans
ppdomi-3-1.jpg

(Foto wordt volgende keer vervangen dor een betere en dan maak ik van de bereiding foto's.)

Dit is mijn variant op Keri C's Apple Baked Beans, de spullen die Keri gebruikt zijn hier niet allemaal verkrijgbaar, en ik heb er genoeg in aangepast denk ik om het mijn eigen recept te noemen.

Ingredi?nten:
zelfgemaakte baconblokjes, maar een bakje spekreepjes van de Appie kan ook.
1 ui, gesnipperd
1 rode paprika, in kleine blokjes
blik kidney beans
blik witte bonen in tomatensaus
potje appelcompote
ketchup
BBQ saus (ik gebruik Sweet Baby Rays)
mosterd, Dijon
tabasco
bruine basterdsuiker
restje pulled pork (eventueel)

Bereidingswijze:
Ik gebruik een gietijzeren pannetje dat de barbecue in kan, maar je kunt de eerste stappen ook in een pan doen en het geheel dan in een foliebak in de barbecue zetten.

Bak de spekjes uit totdat ze mooi donker en bijna knapperig zijn. Doe de ui en de paprika erbij en fruit dit een minuut of 5 aan tot alles zacht is. (Nu kun je eventueel alles in een foliebak doen.)
Giet de blikken bonen af en doe ze in de pan.
Voeg ketchup en BBQ saus toe, genoeg om een mooi smeu?g geheel te krijgen.
Doe 3 scheutjes tabasco (of meer als je het pittiger wil), 2 eetlepels bruine suiker en een eetlepel mosterd bij het geheel en roer goed door.
Als je pulled pork hebt, snij dit dan fijn en doe het erbij. Snij grote stukken appel uit de compote klein en voeg alles toe.

Zet dit alles zo'n twee uur in de smoker, ik doe meestal rond deze tijd nog wat rookhout op het vuur voor een extra rooksmaak aan de bonen.
 
Ik heb het gegeten, en het is enorm lekker. Terwijl ik bij de ingredientenlijst denk, hmmmm. Slechte herinneringen aan witte bonen in tomatensauce :(
 
Lekker hoor :). Zal binnenkort wel wat baked beans voor je regelen.
 
Lijkt me een lekker recept. Ga ik binnenkort ook maken.
Ben de laatste tijd wel veel van je recepten aan het uitproberen Dennis... ;)
 
Deze wilde ik ongeveer ook afgelopen weekend maken maar op de een of andere manier stond het me tegen om er appelcompote bij te gooien. Toch maar eens proberen, potje staat er nog. Maar ik mis de Worchestersauce in je nieuwe recept moet die er niet bijstaan?
 
Het lijkt me een heerlijk recept, deze gaat in de map om uit te proberen  :)
 
@eddeped, die had ik er de laatste keer niet inzitten en ik miste het niet. Wil ook nog wel eens de gewone tabasco vervangen dor de chipotle versie. Ach het is een flexibel recept, maak er wat lekkers van. De appel is trouwens erg lekker hoor, gewoon doen.
 
Ziet er goed uit hoor  8)
Deze Beans ga ik zeker een keer maken.
Ook ik heb het op mijn lijstje gezet.

Thanks  :)
Marcel

 
Mooi Dennis, ik heb het nog niet eerder gemaakt dus dat moest er toch maar eens van komen. Ze houden hier niet van bonen dus ja... Ik daarintegen vind ze wel lekker! Mooi recept!
 
Theun dit is een mooi recept om mensen bonen te leren eten.
 
Ik heb vandaag deze variant van de Baked Beans gemaakt, alleen in plaats van de tabasco de turkse pul biber gebruikt...... super lekker! Bedankt voor het delen van dit recept!
 
Afgelopen weekend gemaakt voor een grote groep. Men vond de bonen verreweg het lekkerste gerecht van de avond  :-/ En de Picanha en T-bone dan? De bonen wonnen echt. En eerlijk gezegd, vind ik stiekem ook.

Mijn vrouw vroeg net om het komend weekend weer te maken. That's a first  B-)

Heb me goed aan het recept van Noskos gehouden, maar heb appelmoes gebruikt en grote stukjes vers gesneden appel toegevoegd ipv de grotere stukjes uit de compote klein te maken. Vond de appel chunks echt iets toevoegen. En heb het gerookt met chunks appelhout, leek mij wel toepasselijk bij het gerecht. Kon je goed proeven.

Een absolute blijver.
 
Fijn om te horen!
 
Ik ga dit komend weekend eens lekker erbij maken. Ziet er lekker uit.
Ik gebruik de OTP. Kan ik dan gewoon het bakje indirect bakken? En zo ja... Hoe lang?
 
Het is vooral een kwestie vsn goed opwarmen en er wat rook aangeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan