D
DSM
Gast
Goedemorgen Dames en heren,
Na de voorstel ronde overleefd te hebben wil ik hier mijn voorderingen tonen.
Vorige week een 210L Drum gescoord voor nopes (Hier had koelvloeistof in gezeten dus geen liner)
Werk in een bouw gerelateerde groothandel dus koppelingen waren al snel in huis.
Het was een drum zonder deksel dus eerst de deksel verwijderd.
Vervolgens met een stappen boor de gaten voor in en uitlaten geboord.
Alles gemonteerd, en zag dr al best uit. (koperen buis van de week nog stukje inkorten)
En toen kon de fik dr in, groot gedeelte van de buitenkant is ontdaan van de verflaag,
alles wat er nog op zit gaat er van de week met een brander af.
Ik zal jullie vanaf nu verder op de hoogte houden van mijn voorderingen.
[UPDATE]
Nadat ik me met Oud&Nieuw liet overhalen om de ton als vuurton te gebruiken, was deze op 1 Januari Redelijk gehavend.
Hierdoor was mn motivatie even weg.. maar de ton stond nog wel in mn tuin en het begon toch weer te kriebelen.
Dus weer rondneuzen hier op t forum en de motivatie was weer terug.
Zoals ik aangaf was de ton redelijk gehavend en heb deze met een hydro pers weer terug in vorm moeten zetten.
Daarna eerst het roest maar eens verwijderd.
Toen begonnen met het maken van een kolenmand(maat van me heeft alles gelast)
Ik was van plan om de UDS met zwarte hittebestendige lak onderhanden te nemen.
Echter door wat de ton met Oud&Nieuw had meegemaakt verdiende hij het om een echt UGLY Drum Smoker te worden.
Dus heb ik blanke hittebestendige lak gehaald. En met heel wat lagen aangebracht. Zelf vind ik het resultaat verbluffend.
Het idee van de kolenmand had ik van de Big Poppa Smoker, deze moest dus in 2 standen gezet kunnen worden en konden ook de roosters erin.
Na alle onderdelen verder te hebben gemonteerd is dit het eind resultaat.
Van de seasoning heb ik geen foto's maar vorige week de UDS voor het eerst gebruikt. Ik ben klein begonnen met een 2 beenhammetjes.
Het op temperatuur houden is nog even spelen, en daar moet ik het forum ook nog beetje over afstruinen voor tips.
Na de voorstel ronde overleefd te hebben wil ik hier mijn voorderingen tonen.
Vorige week een 210L Drum gescoord voor nopes (Hier had koelvloeistof in gezeten dus geen liner)
Werk in een bouw gerelateerde groothandel dus koppelingen waren al snel in huis.
Het was een drum zonder deksel dus eerst de deksel verwijderd.
Vervolgens met een stappen boor de gaten voor in en uitlaten geboord.
Alles gemonteerd, en zag dr al best uit. (koperen buis van de week nog stukje inkorten)
En toen kon de fik dr in, groot gedeelte van de buitenkant is ontdaan van de verflaag,
alles wat er nog op zit gaat er van de week met een brander af.
Ik zal jullie vanaf nu verder op de hoogte houden van mijn voorderingen.
[UPDATE]
Nadat ik me met Oud&Nieuw liet overhalen om de ton als vuurton te gebruiken, was deze op 1 Januari Redelijk gehavend.
Hierdoor was mn motivatie even weg.. maar de ton stond nog wel in mn tuin en het begon toch weer te kriebelen.
Dus weer rondneuzen hier op t forum en de motivatie was weer terug.
Zoals ik aangaf was de ton redelijk gehavend en heb deze met een hydro pers weer terug in vorm moeten zetten.
Daarna eerst het roest maar eens verwijderd.
Toen begonnen met het maken van een kolenmand(maat van me heeft alles gelast)
Ik was van plan om de UDS met zwarte hittebestendige lak onderhanden te nemen.
Echter door wat de ton met Oud&Nieuw had meegemaakt verdiende hij het om een echt UGLY Drum Smoker te worden.
Dus heb ik blanke hittebestendige lak gehaald. En met heel wat lagen aangebracht. Zelf vind ik het resultaat verbluffend.
Het idee van de kolenmand had ik van de Big Poppa Smoker, deze moest dus in 2 standen gezet kunnen worden en konden ook de roosters erin.
Na alle onderdelen verder te hebben gemonteerd is dit het eind resultaat.
Van de seasoning heb ik geen foto's maar vorige week de UDS voor het eerst gebruikt. Ik ben klein begonnen met een 2 beenhammetjes.
Het op temperatuur houden is nog even spelen, en daar moet ik het forum ook nog beetje over afstruinen voor tips.