Beef en Steak

Nieuwste kamado's

Odysseus

Vuurmaker
Dag allemaal,

In mijn zoektocht naar een geschikte kamado voor mij merk ik dat er over de meest recente Bastard PRO en Monolith two nog helemaal niks vermeld staat op dit forum. Er zijn al wel enkele youtube video's verschenen hierover (gisteren die van Ralph over de monolith).

Ik snap dat gebruikers ervaringen lastig zijn, omdat ze net nieuw zijn. Maar ook geen enkele discussie of commentaar over de nieuwe releases. Zie ik iets over het hoofd?

Kan natuurlijk alleen over mijzelf spreken, maar in tegenstelling tot de nieuwste Playstation het de nieuwste smartphone ga ik niet om de paar jaar een nieuwe kamado kopen.

Heb destijds mij er goed in verdiept en een keuze gemaakt en hoop nog vele jaren met deze kamado te doen. Omdat ik vermoed dat weinig mensen hun bestaande kamado voor een nieuwe model vervangen is er weinig om te bespreken en zullen de ervaringen ook niet talrijk zijn.

Anderzijds is voor veel mensen die de nieuwste kamado kopen dit ook vaak hun eerste kamado met de insteek er één te kopen. Dus zij kunnen weer minder goed objectief vergelijken met andere (oudere) modellen.

Zelf kijk ik dan uit interesse inderdaad de Youtube kanalen van bekende BBQ-ers die het apparaat goed hebben kunnen uittesten en vergelijken met andere kamado's.

• Leuk
Waarderingen: A3N
Wat Edwin zegt, je koopt niet iedere vijf jaar een nieuwe kamado.
Daarbij zijn de ontwikkelingen nou ook niet spectaculair.
Bij Bastard vraag ik mij altijd af of ze de regeldop eindelijk goed hebben maar ik zou hem niet vlug kopen.
Ben toch vrij conservatief, wil gewoon een barbecue waar ik over tien jaar nog steeds onderdelen van kan bestellen zonder het jaartal en of type te moeten weten.

Ben geen fan van de gietijzeren deflector in de Bastard Pro. Hij is ongelijk waardoor een lekbak of DO niet lekker staat. Heel veel hoekjes en gaatjes waar vuil in kan gaan zitten. En als je hem open doet om af te grillen heb je een relatief kleine oppervlakte.

Ik had vroegâh een “normale” gietijzeren deflector van Bastard. Die roestte aan alle kanten omdat de seasoning er telkens af brandde. Ben benieuwd hoe deze zich houdt.

Kleurtjes vind ik mooi. Dop….. ik weet het nog niet. Die van BGE is simpel. Dit lijkt allemaal wat ver gezocht.

En dan is er nog dat rooster met de acht (of was het zes) kantige spijlen voor bredere grillstrepen. Ook iets dat je echt moet testen hoe dat in de praktijk uitpakt.

ik ben het met Dennis eens. Maar die kleuren zijn wel heeeeeel fraai. Dat beige en olijf groen. Maar goed. Als ik nog een Kamado koop voor het uiterlijk. Terwijl velen vroeger zeiden, nee geen grote rode graag ☺️, zou ik een Knal gele bore tri willen. En niet gebruiken. Maar alleen maar kijken. Maar om op je vraag terug te komen. YouTube staat vol. En waarom hier nog niets? Omdat ze nog niet overal op voorraad zijn en velen nog geen 2000 euro hebben om ff kapot te slaan. Dus tegen december vind je hier vast wel vele super mooie berichten van.

Terug
Bovenaan Onderaan