We gaan nog even door op het flater elan! Gisteren afgereisd naar BBQ Experience in Leuven, om mijn grill spullen te gaan ophalen en ook nog enkele zakken houtskool. Na wat reviews lezen en zelfs een interessante YT beoordeeld te hebben,
, stond mijn grill spit keuze vast..Het zou de LETZQ worden. Dan nog wikken en wegen voor een basket mandje, vermits ik goede reviews had gelezen van het Napoleon mandje, ging hier mijn keuze naar toe. De spit ring hadden we gepast op de kamado Joe Classic 3 in de zaak, zodat we zeker waren dat hij mooi aansloot en het deksel dicht bleef.
Thuis de aangeschafte spullen uitgepakt en in elkaar gezet en tot inzicht gekomen dat de vlinderschroeven die op de Napoleon basket zitten, tegen de ring aan gaan draaien! Het hele zaakje bestudeerd en vast gesteld dat de schroeven van het engelse draadtype waren, dus niet in huis. Dan naar een speciaalzaak gebeld om infuus schroeven te halen ter vervanging van de vleugelschroeven..In de groothandel zaak hadden ze enkel 1 type van deze schroeven in een groot verpakking! Daar heb ik moeten praten als Brugman om er enkele schroefjes ervan te mogen hebben.
Toen ik in de auto stapte dacht ik er aan dat er ook een engelse maat inbussleutel nodig zou zijn om de aangeschafte vijzen te kunnen aanschroeven..Hiervoor ben ik op 3 verschillende locaties geweest, gehprecialeerd in auto onderdelen en gereedschappen, niets voorradig!!
Uiteindelijk had ik gebeld naar een speciaalzaak in de omgeving, daar hadden ze een setje engelse maten inbussleutels, maar de bediende vertelde me doodleuk dat ze gingen sluiten om 17h...en ik stond nog 25km ervan af..De bediende heeft me dan de code gegeven van de nachtkluis om me uit de nood te helpen, top service!
Nadat de ellende eindelijk van de baan was, enkele aardappelen geschild en deze even gekookt..Maar dit bleek te lang te zijn en de frieten waren al veel te week. Zoals gewoonlijk, wilde ik mijn geduld op de proef stellen en ze moesten in het mandje! de Kamado opgestookt tot 250C° en het zaakje 3 kwart uur laten draaien..totdat er bijna niets meer van over bleef! Het wordt weer een lesje dat we geleerd hebben!
Succes met jullie BBQ bezigheden!
Roger