BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe plantenpot

 
 

Kyrti

Stoker
Berichten
478
Toen ik mijn Kamado Joe kocht bemerkte ik een productie fout. De bottom vent was te hoog uitgesneden waardoor het erg lastig was om de asla/uberhaubt as eruit te krijgen. Ik heb daar toen contact over opgenomen en had binnen 2 weken een nieuwe base in huis, in de tussentijd mocht ik hem gewoon gebruiken. Al die tijd eigenlijk zo blijven gebruiken en de nieuwe base in de doos in de schuur gelaten.

Vorige week eindelijk de base maar eens vervangen, want ik wilde een nieuwe plantenpot hebben omdat ons olijfboompje uit zijn huidige pot aan het groeien was.

Vandaag de boom verpot naar zn nieuwe huis en ik vind het echt ontzettend gaaf zo! 🤩
IMG_20230416_210436.jpg
IMG_20230416_210444.jpg


Nu kan het boompje weer even vooruit.
 
Heel lollig! :ROFLMAO:(y)
 
Wel handig, als er teveel water in de pot regent kun je de schuif onder open zetten 😄
 
Decadentie ten top!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heb ook nog een nieuwe base in de garage staan. Mss kan ik in de oude wel mijn kersenboompje planten
 
Met de nadruk op ‘even’ :ROFLMAO:

Ons olijfboompje is al en heuse boom
 
Hahahaha! Grappig gedaan
 
Ons olijfboompje is al en heuse boom

Toch zie je ze bij veel tuincentra gewoon in een specie kuip staan... zelfs die hele dikke grote bomen. Kennelijke beperkte wortels?
Mijn olijfje staat in een ouwe bastard medium die ik van de buurman kreeg daartoe.
 
Toch zie je ze bij veel tuincentra gewoon in een specie kuip staan... zelfs die hele dikke grote bomen. Kennelijke beperkte wortels?
Mijn olijfje staat in een ouwe bastard medium die ik van de buurman kreeg daartoe.
Bij het verpotten verwachtte ik dat de oude pot helemaal volgegroeid zou zijn met wortels. Dat viel me eigenlijk alles mee, en dat was echt geen hele grote pot. Dus denk dat het wellicht inderdaad redelijk beperkte wortels zijn
 
Toch zie je ze bij veel tuincentra gewoon in een specie kuip staan... zelfs die hele dikke grote bomen. Kennelijke beperkte wortels?
Mijn olijfje staat in een ouwe bastard medium die ik van de buurman kreeg daartoe.

Ons boompje stond in de winkel ook gewoon in een pot. Dat was een stam van 1,5m hoog met een klein bolletje erop. Wij hebben hem direct in een hoekje in de tuin geplant en moet er nu elk jaar heel wat af knippen. Eind dit jaar of begin volgend jaar moet hij uit de grond omdat mijn omheining moet veranderd worden en de tuin een beetje kleiner wordt. Hopelijk krijg ik hem dan tijdelijk terug in een pot gezet :ROFLMAO: Geen idee hoe groot die wortels nu zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan