BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Kamado Joe Big Joe III beschadigd

Acradavos

Tondelzoeker
Berichten
8
Hi allen. Gisteren heb ik mijn bestelde Kamado Joe Big Joe III ontvangen. Helaas heb ik een tweetal beschadigingen / productiefouten ontdekt.

Op de voetsteun zit op de bovenste schotel een aantal vegen / krassen die niet verwijderbaar zijn.
Op de base (onder het slot) zit een zwarte substantie, ook dit krijg ik er niet van af gepoetst.

Hoe is jullie ervaring hier in? Dit lijkt mij niet acceptabel.

20230516_080800.jpg


20230516_080756.jpg
 
Ik zou er niet akkoord mee gaan ... gewoon nieuwe laten komen en niet zogenaamd repareren .... kost genoeg allemaal en horen gewoon kwaliteit te leveren toch?
 
Het betreft een officiële dealer in Nederland. In principe werd ik doorverwezen nar de servicepagina van Kamado Joe. Deze heb ik ingevuld, echter weet ik niet met wat voor reactie zij komen.

Een nieuwe pot + een deel van de standaard is eigenlijk voor 80% een nieuwe Big Joe 3.
 
Die zwarte strepen op de base haal je met een vochtige wonderspons wel weg (die witte sponsjes te koop bij Supermarkt en drogist)
die vegen op het nest misschien ook nog wel, al zou ik daar heel voorzichtig zijn.
Het is nou geen echte schade, zoals stukken eruit scheuren in het keramiek of echte lakschade,
Het is een BBQ en geen Rolex horloge.
Maar misschien ben ik wel te makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Die strepen op de pot krijg ik er niet af, ook niet met wasbenzine, WD-40 of een wonderspons.
Nee, ik vind je houding in dit geval te makkelijk. Ik betaal een hoop geld, dan mag je ook wel een beetje qualitycheck verwachten. Het showroommodel van de plaatselijke Intratruin zag er netter uit.
 
Ik heb een handel in tweedehands fietsen en de zwarte strepen op de base lijken veel op degene die ik dikwijls aantref op de fietsen maar dat is dan dikwijls van schoenzolen, rubberachtig. Inderdaad moeilijk te verwijderen met de meeste producten maar ik gebruik daar HG stickerverwijderaar voor, gaat wel heel vlot. Maar of je dat op uw base mag gebruiken? is een agressief middel natuurlijk.

Maar zou inderdaad gewoon niet mogen, uw veel geld dat je ervoor betaalde was toch ook in orde.
 
Die strepen op de pot krijg ik er niet af, ook niet met wasbenzine, WD-40 of een wonderspons.
Nee, ik vind je houding in dit geval te makkelijk. Ik betaal een hoop geld, dan mag je ook wel een beetje qualitycheck verwachten. Het showroommodel van de plaatselijke Intratruin zag er netter uit.

In dat geval reclameren bij KJ inderdaad
 
Zo wil je hem niet krijgen.
Na een jaar gebruik ziet het er wel erger uit, maar dan ligt het aan jezelf en niet een ander, en dat is wel een verschil.
 
Zojuist bericht gehad.
Voorstel was een nieuwe schaal en een lakstiftje en een gratis ribrekje. Inmiddels heb ik geëist dat ik een nieuwe Big Joe 3 ontvang.
 
Ik ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan. Vind dat KJ over het algemeen een goede service heeft. Mijn KJ1 werd geleverd met een platesetter waar een chip uit was (oppervlakkig, geen effect op de bbq zelf). Deze hebben ze niet vervangen. Echter hebben ze de ijzeren ring van mijn firebox zonder problemen vervangen toen deze was verbogen
 
Misschien niet de weg die je wil bewandelen, maar als je hem via een webshop hebt aangeschaft heb je een zicht termijn van 14 dagen.
In die 2 weken mag je hem zonder opgave van reden terug sturen.
 
Zojuist bericht gehad.
Voorstel was een nieuwe schaal en een lakstiftje en een gratis ribrekje. Inmiddels heb ik geëist dat ik een nieuwe Big Joe 3 ontvang.
Juist! Niet mee akkoord gaan. Ik had een klein twijfel gevalletje met mn big joe scharnier en kamado was heel simpel bij twijfel krijg je gewoon een compleet nieuwe big joe mits ik hem nog niet gebruikt had. Ik zou dus nog even wachten met vies maken 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan