BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe buitenkeuken voor Bastard Urban Large

iMarkee

Sprokkelaar
Berichten
26
Hallo leden,

Het is gelukt om mijn vriendin te overtuigen dat onze Bastard een plek verdient in een mooi meubel. Ik ben van plan deze zelf te gaan maken en liet me inspireren om cellenbeton blikken te gebruiken.

De verticale staanders zullen de 10 cm dikke blokken betreffen en ik twijfel voor de liggers tussen de 5 en 7 centimeter. Deze verstevig ik door stalen T-profielen er in verzonken te verwerken. Waar de Bastard staat zal ook een 10cm dik blok onder komen voor extra ondersteuning.

Ik hou een diepte aan van 55 centimeter, maar door het achterwandje (eis van vriendin, want plantjes) zal dit effectief op 50 uitkomen. Lijkt me prima, toch?

Verder maak ik het zo dat de Bastard zelf op achter de unit 35 cm vrij heeft. Dit is gelijk aan het advies op de Bastard website.

Omdat ik de cellenbeton blikken een keer kan zagen, en niet opnieuw wil beginnen wanneer ik bijna klaar ben, dacht ik hier eerst maar eens mijn ontwerp te plaatsen.

Voel je vrij om het af te schieten! Ik ben benieuwd wat jullie vinden en wat jullie anders zouden doen.

Zie de afbeeldingen! Thanks!

P.s. Ik zal mijn voortgang hier proberen te blijven delen.

IMG_2098.jpeg


IMG_2099.jpeg


IMG_2100.jpeg


IMG_2101.png
 
Toevoeging; de ruimte beschikbaar is een hoek van 160 x 170 cm. Daarom een ontwerp in een hoek. :unsure:
 
Gaaf ontwerp! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Succes met bouwen
 
Mooi ontwerpje!
Ik kan het niet helemaal goed inschatten of je er genoeg ruimte voor heb gereserveerd, maar hou je er rekening mee dat je voldoende ruimte achter je bbq hebt voor je dome als hij open gaat?
 
Mooi ontwerpje!
Ik kan het niet helemaal goed inschatten of je er genoeg ruimte voor heb gereserveerd, maar hou je er rekening mee dat je voldoende ruimte achter je bbq hebt voor je dome als hij open gaat?
Bedankt! Heb heel wat versies in Sketchup gemaakt voor ik op dit resultaat kwam.

Ik heb hier 35 cm vrij. Gelijk aan de vereisten volgens de Bastard website. Dit is wel op het diepste punt en loopt natuurlijk in een hoek van 90 graden. Dus misschien moet hij iets naar voren gehaald worden. Ik heb helaas op het forum geen andere maten kunnen vinden om als leidraad aan te houden.


1692881346822.png
 
Ik vind het altijd leuk om deze draadjes te volgen.
 
Zo dan! Mooi ontwerp! Ik vind de hoek erg tof. Ik ga dit dan ook zeker volgen!

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Mooi ontwerp! Kan niet wachten op de eerste foto’s. Al enige vorderingen gemaakt?
 
Mooi ontwerp! Kan niet wachten op de eerste foto’s. Al enige vorderingen gemaakt?
Bedankt. Helaas niet, ik ben nog aan het tekenen. Spannend om te beginnen, zeker omdat cellenbeton ook stucwerk nodig heeft. Dus misschien ook een beetje uitstelgedrag.
 
De tekeningen zijn veelbelovend... ben erge benieuwd nar de uitwerking!
 
mooi getekend.

moet de kamado op pootjes staan of mag hij ook zonder pootjes gelijk op een vuurvaste steen?
die van mij heeft geen pootjes maar staat gewoon op de onderplaat van de houder
 
Vandaag maar wat cellenbeton blokken gehaald van 60x40x7. Maar helaas, het terras is schots en scheef.

Zal dus eerst moeten uitvinden hoe ik dit ga doen. Heb geen zin om de tegels er uit te halen. Voor die 4cm dikke tegels heb ik helaas ook geen zaag meer.

Wordt vervolgd…

IMG_2394.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan