BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BBQ verslaafde

  • Onderwerp starter PatrickEhv
  • Startdatum
P

PatrickEhv

Gast
Hallo beste Meester grillers, Wedstrijd grillers en hobby grillers,

ik ben sinds gister geregistreerd lid van het BBQ genootschap. Ik zag dat het gewenst is om je even voor te stellen dus bij deze zal ik dat even doen.

Mijn naam is Patrick Meier en woon in Eindhoven. Sinds 4 weken ben ik trotse bezitter van een BBQ Scout Grill'n Smoke Grill'n Smoke Star by Patrick Meier,

Voorheen woonde ik in een appartement en heb ik helaas door de omstandigheden op een elektrische barbecue moeten "grillen". Zodra we de sleutel hebben gekregen van ons huis met tuin hebben we direct een mooie Barbecue gekocht. Die is overigens al heel wat keren is gebruikt.

Ik heb me aangemeld op dit forum om meer te leren over het Barbecue?n en hoe ik het beste uit mijn grill kan halen. Zo wil ik graag weten hoe ik lange BBQ sessies kan houden zonder al te veel warmteverlies en of je nou bijvoorbeeld als je al een tijdje aan het grillen bent koude kooltjes kan toevoegen of dat het beter is om hete kooltjes uit de starter toe te voegen.

Ik hoop op een leerzame tijd hier op het forum,

groeten Patrick Meier
 
Welkom Patrick, leuke uitgebreid voorstel topic. Ik kan je vraag hoe je de bbq langer op temperatuur kan houden niet goed beantwoorden, ik heb namelijk geen ervaring met jouw type bbq. Maar ik ga er vanuit dat iemand anders je hiermee prima op weg kan helpen!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Patrick, welkom.

Je mag gewoon koude kolen bij warme gooien gaat prima.

Voor lange sessies raden wij de Minion methode aan hierbij gooi je een stuk of wat, zeg 15, hete kolen op een berg koude. Deze steken elkaar ??n voor ??n aan en daardoor kan je lang vooruit. Doordat er niet heel veel briketten tegelijk branden wordt de temperatuur ook niet heel hoog, en dat is belangrijk bij low en slow.
 
Welkom Patrick.

Mooi ding. Heb je ook nog wat fotos van de binnen zijde en zo?
 
Frits zei:
Patrick, welkom.

Je mag gewoon koude kolen bij warme gooien gaat prima.

Voor lange sessies raden wij de Minion methode aan hierbij gooi je een stuk of wat, zeg 15, hete kolen op een berg koude. Deze steken elkaar ??n voor ??n aan en daardoor kan je lang vooruit. Doordat er niet heel veel briketten tegelijk branden wordt de temperatuur ook niet heel hoog, en dat is belangrijk bij low en slow.

Okee dan ga ik dat eens proberen, heb namelijk over aantal weken een housewarming met BBQ dus ik moet dan toch wel goed uit de verf komen haha. Komende week maar eens veel Q-en voor het goede doel zeg maar ;)
 
j1nx zei:
Welkom Patrick.

Mooi ding. Heb je ook nog wat fotos van de binnen zijde en zo?

Thanks, morgen steken we hem weer aan en dan gaan we heerlijke spareribs maken en dan zal ik wel wat foto's in dit draadje zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan