BasBQ
Beef en Steak

Nieuw op het forum.

 

Jw80

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo,

Ik ben Jasper en woon met mn gezin in Gelderland. Ik ben al ruim 10 jaar regelmatig aan het bbqen. Ooit begonnen met een gamma aanbieding Weber kettle 47cm. Mn eerste mislukkingen en magische gerechten daarop geprobeerd. Mn eerste beercanchicken duurde 6 uur en was niet te eten. Overgigens is deze kettle nog steeds in gebruik bij een vriend. Veel boeken van Jord Althuizen gelezen en uitgeprobeerd. Daarna overgestapt op een Weber mastertouch GBS 57. Daarop beter leren bbqen. Sinds kort staat naast deze Weber een merkloze smoker en een The Bastard L 2022. Dat betekent dat ik weer enigsinds opnieuw moet leren bbqen. The Bastard werkt fantastisch! Na spareribs, kispiezen met ananassalsa, pizza en burgers heb ik gisteren brisket gemaakt. Na 12 uur nog een kwart kolenmand over! Verder ben ik begonnen met Charcuterie maken. De eerste coppa en guanciale zijn klaar. Nu bedenken wat ik verder in mijn droogkast wil hangen. Ik denk dat dat droge worst moet worden. Ik verwacht hier veel goede ideeen en tips te vinden. Zeker ook over het gebruik vN een kamado. Groeten Jasper
D378768C-7B1B-4E0E-8CCD-B4D0434CB34D.jpeg
 
Jasper, welkom op het Genootschap.
 
Welkom hier
 
Welkom Jasper!
 
Welkom Jasper, je bent al een behoorlijke liefhebber van verschillende disciplines zie ik. Ik heb ook een gbs en oriënteer me suf over een Kamado. Maar ik begrijp van jou dat het een ander nivo is als je in een Kamado je gerechten klaar maakt. Overigens is dit forum behoorlijk verslavend hoor. Dus je bent gewaarschuwd. 🤣. Veel plezier hier.
 
Welkom Jasper, je bent al een behoorlijke liefhebber van verschillende disciplines zie ik. Ik heb ook een gbs en oriënteer me suf over een Kamado. Maar ik begrijp van jou dat het een ander nivo is als je in een Kamado je gerechten klaar maakt. Overigens is dit forum behoorlijk verslavend hoor. Dus je bent gewaarschuwd. 🤣. Veel plezier hier.
Dank. Ja vind het leuk verschillende dingen uit te proberen. Nee hoor. Ik denk niet dat op een kamado bbqen van een ander niveau is. Alleen anders. Dat moet ik mezelf nu aanleren. Waar ik op de Weber bezig was met de snake- of minion methode heb ik nu een volle kolenmand en 2 schuiven om de temperatuur te regelen. Ik verwacht niet dat mn spare-ribs lekkerder van mn Bastard komen dan van mn Weber. Ik zie wel duidelijk verschil dat de temperatuur in de Bastard veel constanter blijft.
 
Geen temperatuur schommelingen meer… dat lijkt me heerlijk en ook dat je idd geen snake meer hoeft te maken. Het lijkt me zo fijn. Maar goed eerst moet ik zelf maar eens uitzoeken welke maat ik wil. Een GBS57 is toch wel lekker groot van rooster👍🏼
 
Welkom Jasper, veel plezier en inspiratie hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan