BasBQ
Beef en Steak

Nieuw onderkomen voor mijn kamado's

ik denk dat ik de whisky toch liever apart heb. Het is natuurlijk niet slecht, maar toch  ;)
 
Sjeumig wat een project. Kom ik aan met mijn standaard rijtjestuintje van 5 bij 10 :)
 
Dat gaat mooi worden.
Mooie eitjes ook.
en idd heel vervelend al die whisky. B-)
 
Eventjes een update van de werken. Is dan ook weer een tijdje geleden. :blush:
Alle voorbereidende voor het plaatsen van de vloer zijn gebeurd. De Belgische blauwe steen, (een mens mag al eens een beetje chauvinist zijn) op de muurtjes is reeds geplaatst. Op deze steen komt een glazen wand van 1 meter hoogte voor beschutting tegen de wind.
De tegels, boordstenen, plinten en trappen, ook Belgische blauwe hardsteen, zijn in de maak en worden deze maand geleverd. Verlichting is besteld en de eiken balken voor de overkapping, die je aan de linkse kant van de foto ziet, liggen te wachten tot de vergunning in orde is.  B-)



overzicht van het totaal



En natuurlijk kan de controle niet achterblijven.



Maar intussen blijven we toch nog gebruik maken van ons eitje:
Een van miijn laatste creaties, en moet zeggen dat ik reeds verschillende keer zalm had klaargemaakt, maar nog nooit in combinatie met mosterd en bruine suiker. Iedereen was aangenaam verrast. Vandaag nog een mooi stukje Duroc varkenskroon op de Q gelegd, geen foto's. Voor de eerste keer mijn heatmeter gebruikt, waarvoor dank aan Nosmo. Werkt perfect.
Dit zijn de foto's van voor en na de Q



Ook wat aardappeltjes bij gedaan.

 
wordt een mooi stekkie zo, en lekkere creaties op je ei  :)
 
Mooi project en dito eten!!
 
Marc17960 zei:
Verlichting is besteld en de eiken balken voor de overkapping, die je aan de linkse kant van de foto ziet, liggen te wachten tot de vergunning in orde is.  B-)

Uhhh? Een Belg die wacht totdat de vergunning in orde is? :-/ Jullie beginnen steeds meer op die stomme Hollandes te lijken. ;)


Mooi project, dat wel!
 
toch wel piet,

normaal gezien niet, maar in dit geval leek mij het toch beter om 20 dagen te wachten alvorens te beginnen, was het maar om mijn  buurvrouw niet teveel tegen de b..st te stoten  >:)
Moet haar al verplichten om die ellendige dennen te rooien, die meer dan een meter over de scheiding hangen. :-L
 
Je hebt een prima metamorfose verricht!
 
ziet er nu al een hele verademing uit, t.o.v. een maand geleden!

greetz
 
Prachtige stek zeg
 
Voordat we aan de constructie begonnen heb ik toch maar eerst wat ribben op de Q gelegd met 3-2-1 methode. In de folie heb ik dan onder en op de ribben  een zoetzure chili saus met varkensvet gelegd. Op het bord 2 soorten coleslaw en gebakken aardappelen met kruiden en olijfolie .



Na 2 dagen alleen maar gaten kappen en pennen maken aan de eiken balken zijn we eindelijk met de constructie kunnen beginnen. Maar voor dat we hieraan beginnen was er toch alweer dat kleine hongertje, en dat moet natuurlijk opgelost worden. Mooi stukje Duroc op het ei. Was zeer lekker



Van de leftovers werd er dit gecre?erd door mijn  zoon.



Het kriebelende gedeelte zijn zelf gekweekte kiemgroenten.

Dit zijn de balkjes waaraan gewerkt werd.





Tijdens de avondperiode wordt het terras blijkbaar ook nog voor andere dingen gebruikt  :|





Tijd om alles eens op zijn plaatst te zetten.






Zo ziet het er op dit moment uit.


Voorlopige waterdichting is reeds voorzien. Als alles normaal verloopt zou binnen de 2 weken de volledige vloer moeten liggen. Fingers crossed.
 
dat zijn geen halve maatregelen, dat wordt wel wat zo  :)
 
Wauw, dat ziet er mooi uit. Daar ga je veel plezier aan beleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan