BasBQ
Beef en Steak

Nieuw onderkomen voor mijn kamado's

Marc17960

Kooltjesharker
Berichten
116
Heb de knoop dan toch doorgehakt en beslist om ervoor te zorgen dat ik bij minder goed weer, zoals het nogal veel voorkomt in ons belgenland, droog kan staan. De tijd van de oude parasol erboven te plaatsen en dan terug te gaan halen op de straat bij een windvlaag is nu verleden tijd.  hoop ik  :|
Niet alleen een overdekking maar ook een volledige pimp up van het terras. Het project gaat wel enkele maanden duren voordat alles af is maar ik ga op geregelde tijdstippen foto's plaatsen van de vooruitgang.

Zo was het toen ik begon met mijn ei. Alleen en verlaten in een hoekje zonder beschutting.



Hier heb je een beeld van de omgeving waarin het ei moest werken. Je kan merken dat er toch het een en het ander aan vervanging toe was. De potten zijn nog overblijfsels van pepers gekweekt door zoonlief.



Ontruiming van het terras
Toestellen verbannen naar het gras voor onbepaalde tijd







Werken zijn begonnen, geen weg meer terug  :-S



Toch maar beslist om alles te verwijderen



Einde dag 1 en welverdiende rust





alles lijkt op een bouwwerf.



Einde dag 2 eindelijk alles verwijderd. Opbouw kan beginnen, of dat had ik toch gedacht



wordt vervolgt
 
Dat word een beste klus zo te zien. Succes ben benieuwd.
 
dat lijkt wel vloer op vloer, wat daar gestort was.
 
Leo zei:
dat lijkt wel vloer op vloer, wat daar gestort was.
Hetgeen je ziet is 25 cm kifbeton onder de tegels. Toen ik 25 jaar geleden mijn huis gebouwd heb, had ik de bedoeling om er een gesloten overkapping over te maken, en aangezien ik elektrische vloerverwarming in mijn woning heb, had ik dit ook al op het terras voorzien, in geval van, maar mijn lieve echtgenote had een andere visie, zodoende
 
das een fors projectje!
 
Mooi project dit, ik volg!

ps
vergeet niet af en toe die kamado's te laten branden he,  anders voelen ze zich zo verwaarloosd :p
 
Meteen goed aanpakken, wat een werk, maar het resultaat zal er wel naar zijn!
 
Goede beslissing wel veel werk.
 
Dat is idd een aardig project! Ik volg en succes verder.
 
Dat is een behoorlijke klus, succes.
 
Wij zijn nu weer een paar dagen verder. Maandag niet kunnen werken wegens te nat.  :( Vandaag hebben we toch wat stenen op mekaar kunnen zetten.
Muurtje om eindelijk eens buiten te kunnen zitten zonder de vervelende wind die om de hoek komt waaien. :) Staat op hoogte, nu de binnenkant nog.



Afscherming voor de buitenkeuken. Ei was weerom werkloos vandaag. Had de bedoeling om een varkenshaasje te bakken, maar wegens tijdsgebrek maar in de combi steamer gestoken. Was ook lekker, traag gegaard op 83?.



Fundament voor kleine uitbreiding van terras.



Zo ziet het er op dit moment uit aan de buitenkant. Dit muurtje staat 60 cm boven vloerniveau van het terras.



wordt vervolgd
 
Dat gaat er wel heel erg mooi uitzien!!!
 
gisteren toch nog wat kunnen werken, weeral een beetje opgeschoten en het ei nog eens aangestoken.



Dit lag erop lekkere NY strip van Aalvinck





en zo op ons bord met zelf gemaakte witte kool  :p



Vandaag weer goed opgeschoten. Natuurlijk moet er ook een bepaalde controle zijn.  :-S



en ook vandaag toch nog de tijd gevonden om het ei te verwarmen.



Dit lag erop: varkenskroon van Duroc



en zo kwam het eruit maar daar zijn geen foto's van  :blush:

Morgen een korte dag voor mij. Whiskyfestival in Gent t/m zondag.
 
He vervelend, zo'n whisky festival.
 
Je bent pas een echte bbq tempel aan het bouwen.

Succes met de Whisky's! (ook lekker op vlees, licht sprayen wel te verstaan en niet dopen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan