Beef en Steak

Nieuw in bezit van Weber Smokey mountain 57

Reindervink

Tondelzoeker
Hoi ik ben Arné,

Ik ben 49 jaar en kom uit de Bollenstreek, getrouwd en heb twee kinderen.

We zijn in het bezit van een Weber 57cm master touche, waar we voorheen een 47 cm hadden.
Dit naar volle tevredenheid, we maken er ook vaak gebruik van.
Echter ging het kriebelen om wat meer te bereiden, slow etc. Gaat redelijk op de master touche, alleen temperatuur is wat meer en vaker controleren.

Gisteren hebben we een mooie 3 jaar oude Smokey mountain 57 cm overgenomen, uitleg gehad rack erbij gekregen om spareribs, worst of vis aan te hangen.
En uiteraard een hoes voor om de Smokey.

Zaterdag gaan we hem inwijden thuis met spareribs, burning end en balletjes gehakt met spek erom (ben even de naam kwijt).

Heeft iemand nog een tip voor de spareribs, ik zoek een rub die niet te pittig is ivm de kids, de eerste rub die we hebben gemaakt voor de master touche is te pittig.

Ik heb erg veel zin om me naast de master touche me te gaan verdiepen in het roken van vis tot vlees etc.

Groet Arné

IMG_20210427_162815.jpg

welkom hier
een wsm is een geweldig apparaat.

Welkom Arné. De bollenstreek daar ben ik opgegroeid, zeker nu een hele mooie omgeving. Voor wat betreft de rub. Als je zelf een rub maakt dan kun je het zo pittig (of juist niet) maken als je zelf wilt. Basis rub van Noskos . Laat gerust cayennepeper weg, zo zal het vanzelf minder pittig worden. Tenminste zo doe ik het. Er zijn hier nog veel ervarenere (is dit een woord?) forumleden dan ik die wellicht een beter idee hebben.

Voor wat betreft de rub. Als je zelf een rub maakt dan kun je het zo pittig (of juist niet) maken als je zelf wilt. Basis rub van Noskos . Laat gerust cayennepeper weg, zo zal het vanzelf minder pittig worden. Tenminste zo doe ik het. Er zijn hier nog veel ervarenere (is dit een woord?) forumleden dan ik die wellicht een beter idee hebben.

Niet dat ik mezelf nou heeeeeeeeel ervaren wil noemen maar bovenstaande durf ik wel te benoemen als een goede tip! Als je vanuit die basis aan de slag gaat komt het zeker goed(y)👊

En een mooi duo heb je daar staan, ik zou werkelijk niets kunnen bedenken wat je daar niet op zou kunnen maken ;)💪

Welkom bij het genootschap

Ze staan mooi te glimmen daar

Welkom Arné
Zoals in de vorige reacties aangehaald, zelf een rubje knutselen. De aangehaalde basisrub is vrij aangenaam, indien je niet pittig wil kan je zoals reeds geschreven de cayennepeper weglaten of er maar een halve TL of minder van gebruiken.
Deze mix laat ook toe om er je eigen touch aan te geven door hoeveelheden wat aan te passen, er nog een andere specerij aan toe te voegen.

Zelf ben ik liefhebber van kruidenmixen waar je een vuurspuwer verlegen mee zou maken, vrouw en kinderen haken bij een klein beetje pittig reeds af.

Welkom! Dat is een mooie set. Hier op het forum zijn diverse rubs te vinden.

Welkom en morgen succes met het inwijden van de WSM

Terug
Bovenaan Onderaan