BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier.

D

Deejee

Gast
Beste grill vrienden.

Aan mij werd gevraagd me even voor te stellen op dit forum.
Ik ben Daan 33 jaar oud uit de regio Delft,.
Ik ben altijd al een grote bbq fan geweest dit is mij met de paplepel ingegoten.
Vroeger ergens in de jaren 80 had mijn vader al een hibatchi die Bijna iedere week stond te branden.
In de vakantie aten wij  letterlijk 3 weken van de grill en bijna ieder weekeind werd ons weer een of ander nieuw experiment voorgeschoteld. Later kwam er een smokey Joe en weer later een original kettle.
Tot op de dag van vandaag gril ik wekelijks en wordt er echt van alles berijd op mijn W.O.K 57cm
En Q1000.
inmiddels ben ik nu een jaar geleden met mijn gezin van ons appartement naar een huis met tuin verhuisd. En sinds dien is de beer los heb me helemaal toegespitst op de low en slow Ribs, ribroast, Pulled pork, picanha . maar ook veel Pizza en deze kerst een kalkoen van 6 kilo.
In de hanos kennen ze mij inmiddels bijna bij naam
Ik Ben nu op het punt aangekomen dat ik steeds meer tegen de beperkingen van mijn vertrouwde Webers
Aanloop. En ben nu langzaam opzoek naar een nieuwe gril
Ik heb me aangemeld omdat ik het mooi vindt om te zien dat ik niet de enige ben die hier mee bezig is
En Voor de ervaringen die hier gedeeld worden. en mischien kan ik ook eens iemand  helpen met zijn uitdagingen.


Groet Deejee
I
 
Welkom!
 
Welkom Deejee, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom!
 
Ha Daan, welkom hier. Wat zijn dan de beperkingen waar je tegenaan loopt? Leg eens uit?
 
Haha wat een warm Welkom.

Hoi Dominique nou de berperkingen van het niet heet genoeg worden en blijven voor Pizza.
En tijdens de lange grill/rook sessies veel valse lucht dus veel rook verlies en moeilijker op lage/hoge temperatuur te houden. verder prima ding hoor ben er nog steeds blij mee, maar ben wel aan het rondkijken naar iets wat beter aansluit bij mijn wensen.
Zit met een half oog  te kijken naar of een dedicated smoker of een broilking keg.
Die laatste heeft op dit moment de nog ligt de voorkeur.

Groet Daan
 
Ha Daan, dank voor je antwoord. Ik heb ook pizza's gebakken op mijn weber, en dat ging eigenlijk heel goed. Ik weet niet wat voor brandstof je gebruikt?
En een Keg? Steek dan je licht eens op bij Peter Wischmeijer ( hier ook op het genootschap ) hij heeft er een en is er volgens mij behoorlijk blij mee.
 
Ok? ik zal het onthouden. kan hem gewoon niet boven de 250 houden.
heb het geprobeerd met verschilende briketten En zo'n beetje alle soorten houtskool.
Zodra de deksel erop gaat loopt hij terug naar rondt de 200. En dat duurt dan gewoon te lang
Voor een goede bodem.
 
Deejee zei:
Ok? ik zal het onthouden. kan hem gewoon niet boven de 250 houden.
heb het geprobeerd met verschilende briketten En zo'n beetje alle soorten houtskool.
Zodra de deksel erop gaat loopt hij terug naar rondt de 200. En dat duurt dan gewoon te lang
Voor een goede bodem.

En je onderste schuiven ook open? Cocosbriketten gebruikt? Van Ecobrasa of Sligro? Ik probeer maar wat hoor.
En wat voor recept gebruik je voor de bodem? Nou ja, er zijn dus 100 redenen waarom het soms niet gaat zoals je wil, en dat kan je ook gebeuren op een Keg. Maar laat je dat niet weerhouden hoor, lekker verder knutselen maar. Ook hier op het genootschap staan wat recepten, wie weet heb je daar iets aan.
 
Ik gooi er vaak een blokje hout bij, dan schiet de temperatuur echt goed omhoog

im106t.jpg


(ja, de deksel is erg vies  :blush: )
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan