Beef en Steak

Newbie met een Patton Kamado.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cees van Giezen
  • Startdatum Startdatum
C

Cees van Giezen

Gast
Vorige week waren mijn vrouw en ik op zoek naar balkonmeubelen bij toeval tegen een Patton kamado aangelopen, de mini versie, 13 inch. Verrast door de schappelijke prijs, nog geen 200 euro, ben ik online reviews gaan lezen en na ampel beraad besloten ervoor te gaan. Vanavond ga ik hem bestellen bij de barbequeshop.nl (En ja, ook mooie balkonmeubeltjes erbij)
Ik ben zestiger, woon in Schiedam en niet echt kookgek, eerder kookgraag. Een kennis van mij is idolaat van zijn Black Bastard en post ellenlange verhalen en foto's erover op zijn Facebook. Vandaar mijn interesse, het lijkt mij veel leuker en veelzijdiger dan bbq-en op houtskool. (en gas is helemaal vloeken in de kerk)
Nu wil het zo zijn dat ik Schiedammer in hart en nieren ben (en in lever, ben ik bang) dus ergens in deze rubrieken zal ooit eens een recept/verslag van mijn hand opduiken dat met jenever te maken heeft. Of met jeneverbes, of jenever in een marinade, we proberen eens wat.
Enige nadeel van zo'n eitje is dat het nogal diep bukken is. Daar komt nog wel een plateautje op wielen voor zodat hij wat hoger komt te staan.

Voorlopig het plezier van het bestellen, wachten op de bezorger, het in elkaar zetten en dan de eerste poging. Dat zal wel gewoon kippenpootjes worden of een biefstukje, niet te moeilijk om mee te beginnen.
Tot horens! Resultaten verplicht met foto heb ik begrepen, ga nog even uitvogelen hoe dat werkt.
Groeten,
Cees

Fantastisch intro Cees, welkom op het Genootschap.

Van harte welkom Cees.
De korenwijn uit Schiedam (uit die hele grote ketel) kan ik ook wel waarderen. :D

Welkom Cees. We wachten vol ongeduld op de eerste in jenever gemarineerde stukken vlees  :D :P

Welkom!

Is het gek dat ik nu dorst heb? :D

Welkom hier!

Brecht zei:
Welkom Cees. We wachten vol ongeduld op de eerste in jenever gemarineerde stukken vlees  :D :P

Waarom ook niet, we gebruiken ook wel J.D. en uiteindelijk blijven we toch Hollanders  :D
Ik zal er eens diep over nadenken :-?  :D

Hans zei:
Brecht zei:

Waarom ook niet, we gebruiken ook wel J.D. en uiteindelijk blijven we toch Hollanders  :D

Ik zag vorige keer een in vodka gemarineerde zalm... Lijkt mij dat dat ook met Jenever moet kunnen?

b.asv zei:
Hans zei:
Brecht zei:

Ik zag vorige keer een in vodka gemarineerde zalm... Lijkt mij dat dat ook met Jenever moet kunnen?

Tja, s'lands wijs s'lands eer (marinade uit het oosten wellicht?)  :D

Ik zag al een lekker receptje langskomen maar daar stond alleen maar "jenever". Nu heeft mijn stamcaf? 400 soorten jenever, dus dat wordt nog even uitproberen.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Cees van Giezen zei:
Ik zag al een lekker receptje langskomen maar daar stond alleen maar "jenever". Nu heeft mijn stamcaf? 400 soorten jenever, dus dat wordt nog even uitproberen.

Als je het adres ff doorgeeft kom ik je wel helpen met proeven om een mooie jenever te vinden :D...........nu eerst ff een keteltje inschenken........
Cees van harte welkom op het bbq genootschap, veel plezier en zie je recept met jenever graag voorbij komen ;)

Jet zei:
Cees van Giezen zei:

Als je het adres ff doorgeeft kom ik je wel helpen met proeven om een mooie jenever te vinden :D...........nu eerst ff een keteltje inschenken........
Cees van harte welkom op het bbq genootschap, veel plezier en zie je recept met jenever graag voorbij komen ;)
Jeneverie 't Spul, Hoogstraat 92 Schiedam. Proost!

Welkom!

Hier in Hoorn (en in het weekend in Callantsoog) wordt ook menig jenevertje weggenipt.
Hartevelt viert hier hoogtij als basisjenever.

Maar een heel recept met jenever? Ik houd mij heel graag aanbevolen. Kan ik mijn schoonvader verrassen met ook zijn favo likeurtje. :-)

Welkom hier  :)

Hoi Cees,
welkom bij het Genootschap, wat een leuke introductie.
Ben geen Schiedammert maar wel een Ketel 1 fan :D

Welkom Cees

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Terug
Bovenaan Onderaan