BasBQ
Beef en Steak

netwerkprobleem heatermeter

 
 

VeloChill

Kooltjesharker
Berichten
129
afgelopen weekend wilde mijn heatermeter niet met het netwerk verbinden, het lampje op de wifi-stick ging niet aan, dus stick in de pc gestoken en daar ook niks. ik vermoedde dat de wifi stick dus dood was... snel een kabeltje door de tuin gelegd maar nog steeds geen verbinding, dat zou toch gewoon moeten werken...

tijdens het opruimen bleef ik haken met mn voet achter de netwerk kabel, heatermeter van tafel op de grond gestuiterd... nu rammelde er zelfs iets los in  X(

na het eten de HM mee naar binnen genomen nog een andere kabel getest, ook die werkt niet... wat zou er mis kunnen zijn?

de HM ff open geschroefd om te kijken wat er rammelde
DSC_0076.jpg


lijkt op een kapje van de usb poorten, daar valt het precies overheen. zou iemand zijn HM ff willen openschroeven en kijken waar dit onderdeel op zou moeten?

De heatermeter werkt verder wel goed, hij gaat gewoon aan, ik kan via het knopje allerlei dingen aanpassen zoals normaal, hij krijgt dus alleen geen netwerk verbinding... heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?
 
Dit klepje hoort op de achterkant van de USB connector van de RPI.

RaspberryPi.jpg
 
vreemd, na heel wat geklooi en lezen op internet... zojuist de sd-card opnieuw geflahsed en weer niet werken...nog een keer wat proberen... weer niets...netwerkkabel erbij zoeken en ineens zie ik dat de wireless weer werkt(lampje aan) en ik zie een ip door het beeld schieten... hij doet het weer :)

helemaal blij, wat het heeft opgelost geen idee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan