BasBQ
Beef en Steak

My 1st BCC on this forum

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Gisteren de sprong gewaagd en mijn eerste BCC vast gelegd op de gevoelige chip. Ik heb gekozen voor een paar ingredienten, plain and simple. Allereerst 's ochtends al de coleslaw gemaakt van Dominique (helaas geen foto van alle ingredienten). Kan ik heel kort over zijn, dit is een blijvertje. Top

Voor de kip heb ik een rub gemaakt van:
1 EL Fiddes Payne cajun seasoning
2 EL Stubbs Bar-B-Q Spice Rub
olie om de kip in te smeren
Alles lekker een halve dag laten marineren.
Sweet Baby Ray's Honey BBQ Sauce om aan het eind de kip in te kwasten
Handje vol applewood chips voor het rooksmaakje (gelijk aan het begin van de sessie erbij gedaan)
En dan hier het foto verslag:


de ingredienten

in z'n nieuwe jasje

het gereedschap

oeps, even 't koppie erbij en de schuifjes wat verder dicht

het eindresultaat in de SBR sauce

nadat we hem een poot hadden uitgedraaid

De kip heeft een anderhalf uur onder het deksel gezeten. Hierna was hij supermals en hemels lekker sweet en spicy. Samen met de coleslaw en de gebakken aardappeltjes een top maaltijd.

Enjoy,

Henk
 
Dank je Henk, voor het compliment! En dat kipje ziet er wel heel erg lekker uit zeg....
Gefeliciteerd met je Tokkie!
 
Ziet er goed uit en een mooi kleurtje heeft je kip Henk.
Kip blijft altijd heel lekker en zeker met die koolsla erbij.
 
Deze koolsla kan ik echt iedereen aanraden. Niet te zuur, niet te zoet, en met een lekkere crunch van de wortels, de kool en het lente uitje.
 
Lekker kippetje heb jij.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Lekker kippetje hoor lekker getint en de koolsla van Dominique staat bij ons ook hoog aangeschreven.

En nog voordat Noskos langs komt zeg ik gefeliciteerd met je chicken badge!
 
Mooi kippie hoor!! en congratz met je tokkie!! :p
 
dat is een heel mooi kippie geworden.
welkom bij de tokkies
 
nice! gefeliciteerd met je tokkie!
 
Is het erg als er langs de poten nog wat rode plekjes zitten (beetje glazig). Deze zaten voornamelijk langs het bot van de drumsticks. Voor de rest lekker mals en gaar.
Als vervanging van het bierblikje heb ik een aluminium pijp en plaat aan elkaar gelast (TIG). Zo weet ik zeker dat de kip ten alle tijden lekker stabiel staat. Je moet er toch niet aan denken dat je malse kippetje per ongeluk omgestoten wordt.
 
Glazig is waarschijnlijk rauw. Even een wit keukenpapiertje er tegen en als het vocht dat daarin trekt rood is dan is het nog rauw. Is het helder dan is het goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
toppie tokkie!
 
Dat ziet er lekker uit, mooi kleurtje, toppie
 
Prima kippie gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan