Beef en Steak

Mosselen

Steen

Kooltjesharker
Berichten
103
1000038920.jpg


Eergister lekker stuk picanha bereid. Dus dacht vandaag doen keer wat anders. Mosselen vanuit de bbq. Hier het recept/bereidingswijze.

Nodig: pak mosselen 2 kg, zak mosselgroente(soepgroenten kan ook) 400 gram. 3a4 tenen knoflook(en, 2 sjalotten, grove mosterd (van Marne gebruikte ik), creme fraiche,glas witte wijn(sauvignon blanc)en mocht je ervan houden een stuk roquefort kaas is naar smaak toe te voegen had een stuk van over dus weet niet precies hoeveel gram dit was.. Ook klein blok hickory rookhout gebruikt.

Bbq incl Dutch oven o.i.d lekker warm laten worden(150°+-)..snipper de sjalotten en hak de knoflook fijn. Als je bbq gereed is, doe een scheut zonnebloemolie in de pan. Vervolgens doe je al roerend je groentes er in. Hierna kunnen de sjalotten en knoflook ook in de pan. Goed blijven roeren. Vervolgens doe je de mosselen erbij. Goed door mengen met de groentes. Na een minuut of 2 doe je 1 eetlepel crème fraiche en paar paar theelepels mosterd erbij(naar smaak mag ook eetlepel). Om af te blussen kan je vervolgens de witte wijn er bij doen (had een witte wijn glas gebruikt). Goed blijven door roeren. Als laatste de roquefort. Goed mengen. Bbq sluiten en minuut of +-4 wachten. Als de de mosselen open zijn kan je aan tafel.
Voor evt wat meer smaak nog, vers gemalen peper en zout.

Lekker met stokbrood en of friet en een lekker glas wijn.

Smakelijk

1000038871.jpg


1000038873.jpg


1000038877.jpg


1000038884.jpg


1000038893.jpg


1000038909.jpg


1000038878.jpg


1000038920.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mosselen , heeeeerlijjk 🥰 ziet er goed uit zo die pan vol en met alle ingrediënten bij elkaar moet dat toch wel een smaak explosie zijn.
Deze ga ik ff onthouden
 
Mosselen , heeeeerlijjk 🥰 ziet er goed uit zo die pan vol en met alle ingrediënten bij elkaar moet dat toch wel een smaak explosie zijn.
Deze ga ik ff onthouden
Ja de roquefort doe het m vooral gaat lekker over al tussen. Maar zonder is het ook erg lekker idd met al de smaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ja de roquefort doe het m vooral gaat lekker over al tussen. Maar zonder is het ook erg lekker idd met al de smaken.
Niet iedereen houd van een sterke kaas had deze nog in de koeling dus dacht hoppa mee er in
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Niet iedereen houd van een sterke kaas had deze nog in de koeling dus dacht hoppa mee er in
Ik hou juist wel van sterke kaas, eigenlijk lust ik wel bijna iedere kaas 🤭
Maar wat ik al zei, de hele combinatie van smaken, wijn, mosterd, kaas, knoflook, sjalot etc. lijkt mij gewoon heerlijk.

Wij eten mosselen altijd op deze manier, echt verslavend lekker 😍 misschien ook iets voor jou/jullie.

 
Ik hou juist wel van sterke kaas, eigenlijk lust ik wel bijna iedere kaas 🤭
Maar wat ik al zei, de hele combinatie van smaken, wijn, mosterd, kaas, knoflook, sjalot etc. lijkt mij gewoon heerlijk.

Wij eten mosselen altijd op deze manier, echt verslavend lekker 😍 misschien ook iets voor jou/jullie.

https://www.bbqgenootschap.nl/threa...bacon-en-olijven-in-tomatensaus.6353/[/QUOTE]
Ziet er idd ook lekker uit, Thanks voor de tip! Die gaan we ook keer doen. Heb m al opgeslagen
/
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Leuk ik zat er van de week naar te kijken
Maar jou recept is duidelijk 👍
Ziet er lekker uit
 
Dit lijkt mij een lekkere bereiding 👍
Heb je de hele bereiding tijd zonder deksel gewerkt?
 
Ja, maar niet te zwaar. Mijn vrouw houd niet van TE rook smaak ongeacht vlees of vis. Maar heb een beetje hickory hout gebruikt.
Een fruit hout leent er beter voor als hickory hout dus heb het heel lichtjes gehouden. Gebruik ook Afrikaanse acacia als houtskool en deze is vrij neutraal qua smaak. Ga je naar bijv marabu ja dan zou ik er geen rookhout toevoegen persoonlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan