BasBQ
Beef en Steak

Mooi rundvlees met Mike's award winning rub

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Wat voor vlees het is kan ik niet achterhalen...Het is iets taaier dan entrecote, minder rood dan cote de boeuf. Gelukkig wel rund. Ipv 2x 1,5cm dik kreeg ik 2x 500g, vandaag dus weer zo'n stuk op de SJ hier in Frankrijk. Laten we het houden op miscommunicatie tussen mij en de Franse supermarktslager.
In de haast had ik ook dragon ipv oregano...Pakte niet verkeerd uit, maar uitgesproken dragon op rundvlees is geen marriage made in heaven zegmaar. Voor het tweede stuk vanavond toch maar oregano gekocht om de echte award winning rub te kunnen maken!
5a1d66af-0d3e-a284.jpg


5a1d66af-0d54-bfef.jpg


5a1d66af-0d66-4827.jpg


5a1d66af-0d78-8b79.jpg


Later bleek ook dat we het verkeerd op de draad hadden getrancheerd (zie foto); toen we dat inmiddels hadden verholpen werd het vlees wel malser maar het bleef erg stevig.

De rub was erg lekker! Ben benieuwd als we het netjes met oregano doen ipv dragon ;-) vanavond!



 
Ik ben grote fan van Mike's rub!
 
Ik herken het stuk vlees niet zo 1, 2, 3.
 
ik vind het gewoon al gaaf dat je lekker aan het experimenteren bent, het heeft toch wel lekker gesmaakt hoop ik?
 
ellenblokhuis zei:
Wat voor vlees het is kan ik niet achterhalen...Het is iets taaier dan entrecote, minder rood dan cote de boeuf.

Euh......is het kip ?..... ::) :p
 
Het ziet er wel lekker uit in iedergeval.
 
Het was erg lekker en gisteravond het juiste recept gemaakt (dus met oregano) en die was n?g lekkerder!
 
Het is een dikke schijf van de platte bil. Wordt gebruikt voor tartaar, steaks(maar dan wel vermalst) of rosbief.
Als rosbief moet je het dan wel dun snijden anders is het taai.
Heel eerlijk gezegd vind ik het stuk wat je daar hebt liggen er wel wat bejaard uit zien. Lijkt mij geen jong mals beestje waar het vanaf komt.
 
Handig een vakman die even z'n licht er over laat schijnen :D Dank je Bert, weer wat geleerd.
 
En Bert heeft het nog wel zo geweldig onderbouwd
Wat zijn we streng vandaag Leo  :D

Is Bert ook Slager, of weet Bert gewoon veel ?
Of kan Bert vreselijk goed Googelen. :D

Mac
 
Mac zei:
En Bert heeft het nog wel zo geweldig onderbouwd
Wat zijn we streng vandaag Leo  :D

Is Bert ook Slager, of weet Bert gewoon veel ?
Of kan Bert vreselijk goed Googelen. :D

Mac

Bert is ook slager Marcel  :)
 
Toppertje die Bert z?g  :)

Hopelijk heeft Bert ook lekker rundvlees, om onder Mike's rub te stoppen. (bruggetje om maar weer eens ff on topic terug te komen  ;) )

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan