BasBQ
Beef en Steak

Montr?al Ballies

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Steven & Me was voor mij al wel een mooie uitdaging om elke maand wat geheel anders te proberen, maar ja? moet je je weer opgeven enzo?.
De maandelijkse fotowedstrijd had ook enorm mijn aandacht, maar meedoen? tja, gedoe met uploaden foto?s enzo.

Maar deze maand een combi van twee! Dus gewoon ff meedoen! Twee vliegen in 1 klap

Eerst even de ui, knoflook, spekkies, koriander en jalepe?o bakken


Daarna mooie ballen draaien


In plaats van puur varkensgehakt ben ik toch voor een HOH variant gegaan. Wel lekker met koriander en lichte basterd suiker! Dat laatste gelijk terug te zien in de kleur van de saus.


Helaas had ik geen esdoorn om mee te roken , dus heb hickory gebruikt. Een mooie stuk op de gloeiende kolen en vervolgens de geur?. Zo heerlijk. Uiteraard niet alleen de ballen in de rook, maar ook de saus!


Na een uur even prikken voor de kerntemp, maar helaas nog niet goed genoeg.... Dus nog even door....

Maar dan een eindresultaat!


Wauw wat een smaak van de ballies, wat een fijn gerookt sausje... Ik ben blij met dit resultaat en deze foto's :)



 
Ziet er lekker uit
 
dat ziet er heerlijk uit
 
Mooie ballen.
 
domp zei:
Ziet er heerlijk uit! ik heb zelf altijd de neiging om veel meer te maken dan wat we zelf op kunnen op 1 avond :D
Ik heb er spijt van dat ik dat niet heb gedaan! Was echt heel lekker! De saus is wel over gelukkig, die gaat morgen bij de kipfilets die ik ga roken. Lijkt me ook een super combi.
 
En terecht... 't is een hele fijne foto geworden!
 
Mooi gedaan, ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan