BasBQ
Beef en Steak

Monolith of Grilltrailer

meinonA

Stoker
Berichten
274
Goede middag,

Over een tijdje wordt er bij mij verbouwd en ook de tuin wordt aangepakt.
Hierdoor is er plaats voor een grote BBQ.

Ik heb in principe genoeg plek voor een smoker of voor een kamado, maar helaas niet voor beide.
Eigenlijk nijg ik naar een offset smoker waar op de firebox een rooster met een deksel zit zodat je daarop kan grillen.
Anderzijds hoef ik jullie denk ik niet de mogelijkheden van een kamado te vertellen.

Ik ben benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik hou er wel van om eens in de zoveel tijd een groot stuk vlees zoals een brisket op de BBQ te leggen, maar ja, dat kan op beide BBQ's.

Alvast bedankt voor jullie input.
 
Volg je hart! Je weet zelf de voor/nadelen van beide Q's.
 
Ik heb zelf een Monolith Basic Large en ben erg tevreden met het beestje. Ik zou 'm zeker aanraden, maar een smoker is natuurlijk ook een mooi apparaat. Zoals al gezegd: Doe wat goed voelt en maak een wel overwogen keuze!

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Smoker met een bakplaat boven de firebox, ideaal.
 
Ik heb zowel een kamado als een smoker. Ik gebruik de kamado het vaakst, omdat ik daar ook brood en pizza op kan maken. Daarnaast blijft de kamado zelf op temperatuur, de smoker vraagt veel meer aandacht. Dat is bij slecht weer wel zo prettig.

Bij mooi weer heeft de smoker mijn voorkeur. Op hout stoken blijft toch het leukst.

Ik ben blij dat ik geen keuze hoef te maken tussen de kamado en de smoker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik sluit mij volledig aan bij jorritz.
Hier ook een kamado, barbecook smoker en een grote houtgestookte smoker.
Kamado en de barbecook worden evenveel, vaak samen gebruikt.
Dikwijls nog met inkbird regelaar.
De grote smoker word zelden gebruikt.
Vraagt veel aandacht en kunde om die temperatuur te regelen.
Leuk als je er de tijd voor hebt.
Wat smaak betreft durf ik toch voorkeur geven aan de op hout gestookte smoker.
Vorige week trouwens nog eens wat forel gerookt op een combo van houtskool en beuk hout.

IMG_20230727_075549.jpg


IMG_20230509_130647.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan