BasBQ
Beef en Steak

Monkey Bread

denk zomaar dat ze heerlijk zijn
 
Ziet er leuk uit.
Geen foto van een doorsnede?
 
Ja. Todo+1. Erg leuk dit.
 
Het bleven losse bolletjes bij het uit de vorm halen. Misschien langer moeten wachten. Verder smaakt het naar bolussen :D

Heb ook een variant liggen met bourbon en bacon. Dat zou zomaar de volgende kunnen worden ;)
 
ik ga vanmiddag ook eens een poging wagen.
 
Ik heb voor deze het recept van Brown Eyed Baker gebruikt. Dat is voor een Nordicware tulband vorm.
 
Ik heb een doe-maar-watje-recept gebruikt.
Bij een bakker met ??n bruin oog krijg ik hele rare denkbeelden.  :-&
Zojuist wat boter, bloem, suiker, gist en een snufje zout in de KitchenAid gegooid.
Net zolang bloem bij gevoerd tot er een mooie deegbal ontstond.
Nu even laten rijzen en dan ga ik er balletjes van draaien die ik in een cakeblik zal stoppen.

Zit alleen nog te denken wat ik als smaakmaker aan de buitenkant van de balletjes zal strooien.
Kaneel en suiker zal goed smaken maar ik zit nog te denken wat ik als oranje kleurstof kan gebruiken.
Dan is het een leuk thema hapje voor vanavond.
 
Hmmm, mijn doe-maar-watje ziet er iets anders uit.  =))

Het vult enorm maar het was super genieten.

monkey_zps63a96acb.jpg
 
Dat ziet er zeker niet vies uit!

En wat is het toch de laatste tijd, dat ik steeds vaker visite kaartjes van bedrijven op foto's zie liggen?
Heel subtiel in hoekjes of onder een bakje vandaan stekend....

(niet alleen bij jou hoor, gewoon algemene constatering)
 
Heb je daar voorbeelden van Ivo? Want mij is het nog niet opgevallen.
 
noskos zei:
Heb je daar voorbeelden van Ivo? Want mij is het nog niet opgevallen.

Even 2 voorbeeldjes:

IMG_3452_zps3eba1d55.jpg

enahymen.jpg


(toeval of niet, viel me zomaar op)
 
Toeval, zijn deegkrabbertjes. Die gebruik je bijvoorbeeld om je deeg in porties mee te verdelen. Die heb ik gebruikt dus om 64 stukjes te maken.

Als je er stukken af trekt raak je je lucht kwijt.
 
Inderdaad toeval dan :p
Ik weet wat een deegkrabber/steker is ;) Hand vol van die dingen hier liggen uit de tijd dat we nog veel taarten bakten.
Ideaal om je smeerlaag mee vlak te trekken :p
 
Maar Noskos, waar is het recept voor op onze todo lijstjes? ;)
 
Dat komt pas als het klopt. Niet alles werkt in ??n keer. Dat het uit de vorm viel was niet de bedoeling. Jullie mogem ook van de missers mee genieten. Maar her verschijnt pas op mijn blog als alles klopt.
 
Ja, als elk recept in 1x goed zou gaan... Ik ken dat, dat je soms meerdere keren moet bijschaven.
En hoewel het wat fanatiek omhoog kwam, zag het er al heerlijk uit.... maar we zullen (on)geduldig afwachten... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan