BasBQ
Beef en Steak

MOINK, worstje, .... en gekarameliseerde banaan

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Het is nog steeds een beetje wennen voor mijn vrouw.. (en ook voor mij trouwens :D), maar heb zo'n beetje de hele middag in de keuken gestaan ter voorbereiding op de bbq vanavond...

Zoals gezegd, kwamen de buurkinderen vandaag mee eten. Ik had in gedachten om de Steven & Me van deze maand te gaan maken, maar omdat ik bang was dat het niet bij alle kids in de smaak zou vallen heb ik voor hen een braadworstje gedaan a la het advies van Gerard. Nu wilde mijn vrouw vanmorgen bijna een restant bacon weggooien vanmorgen (10 plakjes), dus heb ik bij het boodschappen doen vanmorgen gelijk maar wat extra gehakt gehaald voor MOINK ballen...

Eerst vanmiddag de kalkoen shoarma voor gaan bereiden, maar daar krijgen jullie lekker nog niks van te zien :) Toen die eenmaal in de rub in de koelkast stonden ben ik eerst maar MOINK ballen gaan maken... Tien heb ik er helemaal afgemaakt, en de overige 30 ballen heb ik lekker in de vriezer gedaan, scheelt me een andere keer mooi weer :)

Wat eraan vooraf ging:
RLK-20120818-0014.jpg

En de ballen:
RLK-20120818-0015.jpg

RLK-20120818-0016.jpg

RLK-20120818-0019.jpg


Omdat ik gekarameliseerde banaan voor toetje wilde ben ik toen eerst maar eens karamel gaan maken:
RLK-20120818-0021.jpg

RLK-20120818-0023.jpg

En na afkoelen gebroken en met de kokos gemengd
RLK-20120818-0031.jpg


Ondertussen lagen de MOINK ballen al lekker op de bbq...
Na een biertje werd het toen toch tijd om de relish te maken, he wat vervelend... weer geen foto's voor jullie!

Toen de MOINK's eraf waren (geen foto, dus niet gebeurd...) mochten de worstjes er eerst op, en liet ik er naderhand wat kaas in smelten:
RLK-20120818-0042.jpg

RLK-20120818-0050.jpg

En uiteindelijk afgemaakt met wat Nacho chips erover:
RLK-20120818-0052.jpg


Toen werd het weer tijd voor een gedeelte waar jullie niks van te zien krijgen, om af te sluiten met de banaan:
RLK-20120818-0062.jpg

RLK-20120818-0064.jpg


De kinderen vonden de MOINK ballen heerlijk (daarom ook geen foto's ervan, want ze waren al op voor ik het door had), was even een mooi voorafje voor ze :) De braadworst vonden ze ook erg lekker!
Mijn eigen dochters vonden de banaan ook weer erg lekker, maar de buurkinderen niet zo (maar ja... die zijn ook nog geen banaan van de bbq gewend :)) Of ik die vaker ga doen weet ik trouwens niet, want vond het relatief veel werk door het karamel moeten maken...

Al met al in elk geval weer een geslaagde bbq-avond!
 
Hmm...net klaar met bbq hier en zie ik dit toetje...
Dat ziet er allemaal erg lekker uit. Het bezig zijn met voorbereiden vind ik het leukst, vooral om dan de kinderen(dochter van 4, zoon van 4 maand) erbij te betrekken..zoon doet nog niet veel helaas maar dochter wel..
Al met al een fijne avond gehad dus (en lekker) :))
 
Jij kunt wel behoorlijk trots zijn op jezelf, als ik dit zo zie. En mooie foto's  ook!
 
mooie foto's en een mooie bbq avond geweest
 
Mooi dat ze het lekker vonden, met kinderen heb je wel het meeste eer van je werk!

Mijn kidz en een logeer vriendje hebben lopen schransen van de kalkoen shoarma (wel met ladingen zelfgemaakte knoflooksaus want die rooie troep moesten ze natuurlijk niet ;) )dus dat had je best kunnen avonturen voor de kinders.

Ik maak trouwens bijna geen speciale kindergerechten meer op de Q (spareribs en picanha lusten ze ook wel), maar ik maak wel  de sauzen en marinades minder pittig.
 
Schitterende foto's. Ik krijg meteen trek!
 
Heerlijk allemaal! Maar karamel maken veel werk? Is toch een kwestie van suiker met wat water opzetten laten koken tot het donker is en storten op een stuk bakpapier? Wel even bij blijven want het gaat van bruin naar zwart voor je het weet.
 
Ziet er goed uit. ;D
 
Heerlijk, ik maak karamel van gecondenseerde melk in een blikje
 
@alflies, maar die kun je niet fijnmalen in een koffiemolen ;) Of je moet wel heeeeeel lang doorkoken.
 
Je kan trots zijn op jezelf, ziet er allemaal goed uit
 
Pracht foto's van prachtig eten, moet zeer geslaagd zijn geweest.
 
noskos zei:
Maar karamel maken veel werk?
Op zich is het niet veel werk, kost je 10 minuutjes ofzo.. bedoelde meer dat het voor ons gevoel niet echt naar voren kwam, we hadden het idee dat met gewoon wat suiker en kokos het hetzelfde zou smaken. En het was ook weer niet zo dat de meiden het veel lekkerder vonden dan een rolo-banaan.
 
Ik denk dat je het prima zou kunnen vervangen door rietsuiker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan