Beef en Steak

MOINK Balls virus slaat toe!

RedFox

Gerijpt
Het MOINK balls virus heeft ook hier toegeslagen!
Vanmiddag in de mooie vrieskou de OTP57 aangestoken en weer wat MOINK Balls "gegaard" ...
Het is een kleurig schouwspel als je alle ingredienten ziet voor het mengen/kneden..
Dit keer heb ik bij AH gerookt ontbijtspek gepakt en de temperatuur van de Weber mooi zo rond 135-140 C weten te houden, totaal 1uur 20 minuten.

moink2_4_zpsde0f5390.jpg

moink2_3_zps5ac8bafd.jpg

moink2_5_zpsedc7ece7.jpg

moink2_6_zps733abd0d.jpg

moink2_7_zps48ac6ea3.jpg

moink2_9_zpsfec06b6a.jpg

moink2_8_zps1d3e583e.jpg

moink2_10_zps1086051c.jpg

Laatst bewerkt:
Lekkere ballen heb jij zeg ;)

ja Dennis dat mag zo zijn, maar jij was de "aanstichter" van mijn BBQ activiteiten....ik ben nu bezig om een Primo XL Oval aan te schaffen en ben dan "voorzien van gas- en waterleiding"

Ja, dat van die primo is dan weer jammer natuurlijk ;)

Nee hoor, ook een hele mooie barbecue! En keramisch werkt zooooo lekker!

wat zou ik dan in plaats van die Primo moeten?  BGE???

Om maar wat te noemen ;) Nee hoor, vooral nemen waar je je plezierig bij voelt. OK de Primo is ovaal maar bij een ei is de platesetter weer uit ??n stuk. Bij het ei moet je die er even uit halen voor direct grillen.

Yummie!!
Altijd weer een succes die MOINK Balls  :P

@ Noskos, bij de Primo XL oval kan je (met je juiste scheidingsplaat) direct en indirect tegelijkertijd doen....iets wat bij mijn weten bij BGE niet kan...overigens blijft ook BGE een top product!

Deze ballen zien er ook prima uit.

Bert, hoe bevalt je de Primo Junior? Had je evtl ook de XL Oval willen hebben?

dat zijn heerlijke ballen.

ga je nu iedereen gek lopen maken voor een keramische bbq?  :)

Met de halfmoon plate en grid kan dat oom in een eitje hoor. Maar hoe vaak doe jd dat ;)

Mocht je willen vergelijken: 2 februari ben ik ook bij de brandstofdag van VuurenRook in scherpenzeel en dan heb ik de BGE's en de primo naast elkaar staan, ze gaan aan en je mag er Zelf ook mee spelen. En er zal natuurlijk een leuke actie zijn icm VuurenRook ;)

RedFox zei:
Bert, hoe bevalt je de Primo Junior? Had je evtl ook de XL Oval willen hebben?

Hij bevalt mij goed. Ik vind de xl wat aan de grote kant voor 4 personen.
Hoe groter hij wordt des te meer brandstof moet erin.

Lekkere balletjes zeg.

ja Frits, dat klopt, en ik voel me helemaal niet ziek!  :D

Terug
Bovenaan Onderaan