BasBQ
Beef en Steak

MOINK ballen trakteren

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
370
Ter ere van mijn verjaardag leek het mij leuk om mijn collega's te trakteren op MOINK balls.
Ik moest na al die verhalen natuurlijk wel een keer op de proppen komen met eten van de BBQ, dus nu was mijn kans.
Afgelopen zondag rond de 65 ballen gedraaid, dus dat was een flinke klus ;-)
Ze waren naar recept van NOSKOS.




Ik kon toevallig nog goedkoop een BGE Medium overnemen (incl conveggtor, onderstel, hoes) en heb die, nadat ik die zondagochtend heb opgehaald, meteen in de middag opgestookt om uit te proberen. Het deksel pas net niet goed op de onderkant (onderbeet), dus ik mag nog even aan de slag met de steeksleutel/ratel om deze uit te lijnen.
Verder is het rooster van 38cm niet groot genoeg om 65 MOINKS op te kunnen plaatsen, dus de WSM mocht ook nog meedoen. :)

Collega's waren zeer te spreken over de MOINKS.
 
Gefeliciteerd nog met je verjaardag en ze zien er goed uit.  B-)
 
JustyEgg zei:
65 hahaha, nou dan heb je wel routine!!

Hahaha. Ziet er goed uit!

Ja zeg dat wel :)

Bramster zei:
Gefeliciteerd nog met je verjaardag en ze zien er goed uit.  B-)
Dank, op de foto zie je de MOINKS nadat ze er net waren opgelegd.
Na een uurtje op 120 afgelakt en na 15min waren ze 70 graden en heb ik ze van de BBQ afgehaald.
 
Dat zijn nog eens lekkere ballen. Daar zullen de collega?s wel even over na praten denk.

Als je het deksel gaat stellen moet je ook van die kunststof afstel klips zien te bemachtigen. Dat scheelt een hoop gedoe. Een beetje kamado zaak heeft die altijd wel liggen. En geven je die zo mee.
 
aaahhhh. moinks. altijd goed.
je verwent je collega's veel te veel jog. 65 ballen draaien. toe maar.
 
Wat een lekkere ballen heb jij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan