BasBQ
Beef en Steak

"modificatie" topic Dutch Pizza Ring / KettlePizza

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Omdat er binnenkort een hele serie nieuwe DPR's zullen worden gemaakt door Chefke en gnc, dacht ik dat het artikel van bijgaande link interessant is om te lezen.
Het betreft het toepassen van een 2e rooster bovenop de DPR en tevens een extra pizzasteen om meer hitte boven de te bakken pizza te krijgen.
De foto's in het artikel spreken voor zich....wat mij betreft de moeite van het proberen waard als mijn DPR straks uitgeleverd gaat worden.
Ik vond deze link via een Amerikaans pizza forum:  www.pizzamaking.com , leuk om te lezen....weliswaar veel vegetarisch  ;)

@Chefke/gnc: zijn er achteraf gemakkelijk bevestigingspunten aan de bovenrand van de DPR te maken zodat een 2e rooster kan worden geplaatst?

link naar website:
http://slice.seriouseats.com/archives/2012/06/pizza-lab-in-which-we-get-the-kettlepizza-insert-working-and-meet-its-maker.html
 
Is het dan niet veel eenvoudiger om een paar bevestigingspunten te maken aan de bovenrand en daarop een rode plaat aluminium te leggen i.p.v. een extra pizzasteen?
 
interressant artikel Redfox, bedankt voor het delen
 
Volgens mij heb ik hetzelfde artikel al een tijdje geleden geplaatst... ga zo eens zoeken.
 
@Dennis, Mike: inderdaad zie ik via de zojuist geplaatste link dat Dennis dit topic in een eerder stadium enkele maanden geleden ook al heeft aangekaart.
Ik heb het niet gezien/gelezen destijds, dat moge duidelijk zijn...
Wel goed om te lezen dat Chefke toen al vermeld heeft dat een 2e rooster er ook zo op past.
Prettige Kerstdagen toegewenst, goede jaarwisseling en een top BBQ year 2013!

 
Klopt helemaal Redfox, dat past gewoon hoor.

Fijne feestdagen allemaal!
 
dank je Chefke, nu nog kijken of we een niet te dure pizzasteen met zo groot mogelijke diameter kunnen vinden...in USA zijn er de zgn D-stones en ook de 22 inch stones, maar hier in Europa zijn deze formaten (bijna) niet te vinden.
Wel op maat te maken bij bepaalde firma's, echter dan met een extreem prijskaartje...
We zoeken op ons gemakje verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan