BasBQ
Beef en Steak

minimax eerste keer

boston bud

Vuurmaker
Berichten
66
gisteren pullen pork gemaakt maar dat ging niet zoals ik gewend ben op mijn weber.
probe gemonteerd op rooster en in vlees,120 graden rooster temp maar toen naar 2.5 uur was de kerntemp al 70 graden,en naar inpakken ook al heel snel 88 graden.hoe kan dit?????
hieronder wat fotos
 
 
 
 
 
 
 
 
mooie uitbreiding van je keuken  :D
 
Typische keuze van vlees voor een pulled pork. Was het niet erg vet? Varkensbuik is gewoon spek.  Op de foto's lijkt het wel mee te vallen overigens.
 
o jee verkeerde foto,die is voor Zaterdag
 
Leuke setup zo in de keuken
Maar even on topic, hoeveel Kg was je But? En is je thermometer wel 'geijkt' en gebruikte op je Weber dezelfde thermometer? Dat zijn ff de zaken waar ik aan denk als het zo snel gaat.
 
El Fumarole zei:
Typische keuze van vlees voor een pulled pork. Was het niet erg vet? Varkensbuik is gewoon spek.  Op de foto's lijkt het wel mee te vallen overigens.

Ben ook benieuwd, ziet er wel lekker uit
 
Hoi hier de klompenmaker.Het vlees woog 2.2kg en de thermometers zijn geijkt.Ik denk dat de probe te dicht bij het vlees lag en daarom kouder was door de uitstraling van het koude vlees
 
boston butt zei:
...Ik denk dat de probe te dicht bij het vlees lag en daarom kouder was door de uitstraling van het koude vlees
Als dat zo is dan kan dat volgens mij nooit zoveel schelen. Binnenkort gewoon nog is proberen en kijken hoe dat gaat.
 
Heb ook al drie keer pullet pork op de BGE minimax gemaakt, ging prima! ;) Gebruik altijd stukken vlees van circa 2kg, gooi wat stukken eikenhout op de hete houtskool en plaats op de platesetter een aluminium bakje met daarop het RVS rooster. Werkt super!
 
AV zei:
ei binnen op t gas...woon je op de noorpool of zoiets

Scheelt wel kolen als je de buitenkant op het gas heet stookt denk ik.
 
Zou dat zo veel uitmaken onder de afzuigkap?daarentegen geen last van wind regen en temperatuur verschillen.Afzuigkap staat op laagste stand en ik zie de rook er heel langzaam ingaan.IK moet zeggen dat na 25 jaar paling roken het ook wel leuk is om het een keertje binnen te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan