BasBQ
Beef en Steak

Mini WSM - "the Pot dilemma"

Wellicht nog ter inspiratie, deflector gemaakt van bodem van de pan en "heavy duty" grate lifters:

miniwsm5.jpg
 
Voor mij was de keuze snel gemaakt.

[list type=decimal]
[*]De Pujadas pan is duurder.
[*]De brouwpan is van 3 mm dik RVS (ongelofelijk, maar waar voor die prijs), de Pujadas van aluminium.
[*]De deksel van je Smokey Joe sluit slecht aan op de Pujadas pan, je moet de rand zelf modificeren om goed passend te maken en daar word het geheel niet mooier van. Hij sluit echter haarfijn aan op de brouwpan, zelfs nog beter dan op de Smokey Joe zelf.
[*]Het deksel van de brouwpan past perfect op de Smokey Joe, wanneer deze bevestigd word aan de onderkant van de pan heb je geen valse lucht meet en sluit alles haarfijn aan.
[*]Het WSM37 rooster is dan wel 1 cm kleiner, maar beschikt over handvatten ?n is daarbij ook nog goedkoper dan het Smokey Joe rooster.
[/list]

Ik ken beide pannen en voor mij gaf vooral de RVS en het niet hoeven bijwerken van de rand van de pan de doorslag.
 
Ik ga de pan terugsturen onder het mom van 14 dagen koopbescherming op afstand ;) Nee hoor, ik ga het deksel van de pan rondom precies passend maken met het deksel van de SJ. Wordt dan een adapter tussen de pan en het deksel van de SJ (eigenlijk reverse van wat jij gemaakt hebt).
 
Thanks voor de input Niels!

Iquse, is het niet met (kachel) afdichtingstape te doen of heb je echt een adapter nodig?
 
Hoi Adrie,

Heb het nu zo opgelost; zoals het een goed Weber betaamt is het even afwachten of na een paar keer gebruiken het lekken aan de zijkant wat minder wordt:

miniwsm6.jpg


Deksel pas nu perfect, test fire-up:

miniwsm7.jpg


Ik zit er inderdaad aan te denken als het lekken tegenvalt kachelkoord in te zetten op de "adapter", echter als ik nu de testrun zie ben ik zeer tevreden.

Grtz,
Maurice
 
Hoeveel steekt het deksel (je adapter) buiten de pan uit? Probeer een beetje inschatten of het te overbruggen is :)
 
Onderkant van WSJ afgetekend (op zijn kop gehouden) op deksel en die rand van het deksel afgehaald met decoupeerzaag. Ik denk zo'n 5mm eraf gehaald
 
Dat is dus best een stuk...en zo te zien steekt tie nu ook nog wel 5mm over de rand van de pan?

Sent from Tapatalk

 
Rond die koers wel; is nu wel voldoende luchtdicht. Ik had er een paar blokjes houtskool in gedaan en die zijn keurig gedoofd na het dichtzetten van de schuiven.
 
Hoe heb je de rand van het deksel vastgezet aan de pan? Met kachelkit?
 
Niet vastgezet, ligt er gewoon los op (anders kunnen de roosters er ook niet meer uit). Afgelopen zaterdag eerste run gehad en lekken viel enorm mee, ik laat het dan ook zo als het nu is.
 
De pot is inmiddels binnen, daarnaast zijn er inmiddels ook 2 grills bijgekomen en de benodigde metaalzaken zijn ook al aangeschaft.

Het deksel zit inderdaad wat aan de lossen kant, maar ik vraag me nog even af of dit echt een probleem gaat zijn. Anyway, wat er nu alleen nog mist een de heat diffuser, waar ik van plan was een mooie terracotta schaal voor te pakken, echter, waar vind je die dingen?

Online zijn ze zeker wel te bestellen en vrij goedkoop, maar vervolgens met verzendkosten 2x zo hoog als de kosten (en de kans dat het natuurlijk niet in 1 stuk aankomt). Ik moet nog even een zoektocht doen langs wat DIY zaken en mogelijk een tuinzaak?

Nog andere suggesties?
 
Bij ieder tuinzaak hebben ze terracotta onderschalen, gebruik er zelf 1 van 30cm die ik bovenop het uitgezagen aluminium zet. Volgens mij ? 4,- voor betaald.
 
Got one! Soms is de oplossing eenvoudiger dan gedacht...zoeken en zoeken op the interwebz leverde weinig op...waarschijnlijk omdat ze zo eenvoudig te krijgen zijn in al die winkels...

Tis een 29cm variant geworden, bij de Praxis-Tuin afdeling (samen met een luchtkoeler voor mn dochters kamer :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan