BasBQ
Beef en Steak

Mini-WSM Build log

Extra rooster zat ik ook al aan te denken. Andere vraag: heb je al een run gedaan met het boven en onder rooster gelijktijdig? Ik ervaar toch wel een stevig temperatuur verschil van 20 graden tussen de roosters.
 
iquse75 zei:
Extra rooster zat ik ook al aan te denken. Andere vraag: heb je al een run gedaan met het boven en onder rooster gelijktijdig? Ik ervaar toch wel een stevig temperatuur verschil van 20 graden tussen de roosters.
Nope nog niet...was ik me ook al aan het afvragen...misschien dat wat extra water in de diffusor pan voor wat meer buffer kan zorgen?

Sent from Tapatalk

 
Met rooster onder de pan gaat prima! Ga wel een ring maken ipv het blijvend gebruiken van een rooster (net wat makkelijker bij de kooltjes te komen dan).

Ga daarnaast mijn deflector verlagen zodat er meer ruimte onder het onderste rooster komt
 
Update tijd!

Zoals eerder al gemeld zat ik nog met 2 issues:

1. Het deksel sloot niet helemaal lekker aan op de pan
2. Na warmstoken zat de pan muurvast in de onderste weber Bowl.

Na links en rechts hier wat over te hebben gediscussieerd besloten een experiment uit te voeren met kachel koord om beide problemen op te lossen. Koord kost weinig (15 euro voor 5 meter oid) en enige risico is dat ik de lijmresten er niet af zou krijgen mocht het experiment misgaan :)

Dus, zo gezegd zo gedaan! Bestelling gedaan bij een kachelzaak voor mooi breed kachelkoord van 10mm met een bijbehorend tubetje lijm.

Stap 1: het deksel ontvetten
Stap 2: streepje lijm erin
Stap 3: Koord in de lijm drukken en op de pan zetten voor wat extra druk

nk9d4ei.jpg

EKF1Tng.jpg


Niet heel erg goed zichtbaar, maar hier zit het koord er tussen...
m6zfUeL.jpg


En vervolgens hetzelfde grapje voor de onderkant:
Ybu0GTL.jpg

b1MP0Tq.jpg


En PRESTO! ??n Mini WSM met goed afgedichte randen met een hele mooie fit die net hoog genoeg ligt om niet meer vast te zitten in de onderste bowl...nu even afwachten of het koord goed blijft zitten :)

Test run volgt hopelijk later deze week...bacon-day is daar wel een leuk moment voor, niet? :)
 
Super opgelost!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Enige waar ik me toch nog een beetje zorgen over maakte is dat het natuurlijk een glasvezel koord is en dus niet volledig voedsel veilig. Nu ga je natuurlijk niet zitten hakken in het spul, maar toch voor de zekerheid even als laatste stap de losse vezels eraf/vast gebrand met een creme br?l?e brandertje!

H6aPuXC.jpg


Morgen de test op bacon day!

 
Terug
Bovenaan Onderaan