BasBQ
Beef en Steak

mini kamado Patton ervaring?

Toeter

Kooltjesharker
Berichten
130
Goedemiddag iedereen,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die deze bbq hebben:
https://www.bol.com/nl/p/patton-kamado-13-keramische-barbecue-zwart/9200000054901551/

En wat de ervaringen daarvan zijn, ik ben namelijk op zoek naar een keramische bbq die makkelijk mee te nemen is en waar je ook nog indirect een stuk vlees op kan leggen.. Ik gok dat de platesetter van de BGE mini erop kan..??

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Die heb ik gehad als voorproefje voor mijn KJ.
Indirect is bijna niet te doen. Het rooster ligt op de vuurbak dus daar kun je geen platesetter op toepassen. Bij de mijne zaten er 3 haakjes aan de onderkant van het rooster. Daar heb een plaatje steen in op maat geslepen. Maar het was wel behelpen.
Makkelijk meenemen is hij ook niet. Zwaar en onhandig te dragen.
Na 2 maanden was de vuurbak gescheurd en heb ik hem voor half geld weg gedaan.

Kortom, geen aanrader.

Weliswaar flink duurder maar ik denk veel beter: KJ junior  https://www.kamadobbq.be/nl/shop/product/kamado-joe-bbqs/junior-joe
 
Of je gaat voor een minimaxi

Maarreh, een keramische en makkelijk meenemen valt denk ik altijd tegen. Ze zijn zwaar en kwetsbaar, ongeacht het merk. Misschien toch een WGA? :)
 
Bedankt voor de reacties, ik heb nu inderdaad een WGA maar vind zo'n keramische leuker om mee te nemen denk ik... Heb zo'n fantasiebeeld in mijn hoofd........

@Zappa, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, je rooster ligt toch altijd op de vuurbak.. ?
 
Hahaha, snap ik maar al te goed. Mij lijkt een minimaxi super gaaf om mee te nemen, in me hoofd dan. Praktisch gezien heb ik zwaar me bedenkingen, maar het lijkt me wel erg gaaf :D
 
Volgens mij staat ie in het krantje van Leen Bakker? ?149,- Zag iets op FB voorbij komen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een paar keer met een BGE mini gewerkt en ik vind het geen fijn formaat. Eigenlijk alleen maar leuk om een kleine portie op te grillen, maar dan heeft dat toch vrij dure keramiek weinig meerwaarde.
Formaatje minimax is, zeker als je 'm ook indirect wilt gebruiken, toch eigenlijk wel het minimum. Wat mij betreft dan. Dus hier gaat ook gewoon de WGA mee op vakantie. Puik Q-tje. Kun je alles mee.

En meeemen van een keramische BBQ op vakantie lijkt mij vragen om problemen. Buiten het feit dat mensen zelfs de grote al uit tuinen lopen te jatten, zijn ze erg kwetsbaar, zoals Silverfox ook al zei.
 
Bij de Makro in Delft stond de berfhoff editie voor 99eu incl. Ik zou het niet doen. Wil je een praktische keramische, dan zeg ik de BC. Wel hopen op een goed frame.....
b372647bebf91bce79dc5db9594369da.jpg


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Heb de Patton in het echt gezien maar te klein. Heb vandaag een kijkje genomen bij de dealer van Kamado Joe en het wordt de Jr variant!
 
Good choice!

Net als de BC meer dan 30cm oppervlakte

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk
 
Joe jr is fijne q.
Gaat bij mij het derde jaar in en ben er nog steeds erg tevreden over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan