BasBQ
Beef en Steak

Mijn UDS

Niels

Sprokkelaar
Berichten
44
Hallo allemaal,

Dit weekend ga ik ook een UDS bouwen, een aantal onderdelen heb ik reeds binnen het vat ga ik vrijdagmiddag ophalen.
Nu heb ik wat vragen met betrekking tot het plaatsen van de onderdelen, en specifiek of er een minimale hoogte is die aangehouden dient te worden?
De andere vraag die ik heb is of er een minimale hoogte is waar de gaten voor de lucht invoer komen?

Fotos heb ik nog niet deze zal ik plaatsen wanneer ik het vat daadwerkelijk binnen heb.
 
Niels,

Ik heb me niet aan echt aan maten gehouden. Alles naar eigen inzicht. Ben van een flinke sparerib op z'n kan uitgegaan met de rekjes. Voor een groter stuk vlees haal ik dan het bovenste eruit.

Succes
 
Goed het heeft allemaal wat langer geduurt dan gedacht, druk met van alles en nog wat :)

Hier wat foto's van UDS versie1



 
Black is beautiful! :)
 
Ik neem aan dat je hem nog moet uitbranden?
 
Waar heb je die drum gescoord Niels?
 
Zoals ik zie heb je een te mooie donkergrijze binnenkant ok geen coating te hebben. Ook die zwarte streep is tekenend voor een coating. Heb je bij het boren van de gaten niets opgevallen waaruit bleek dat er misschien wel een coating in zat?
 
Holkers zei:
Zoals ik zie heb je een te mooie donkergrijze binnenkant ok geen coating te hebben. Ook die zwarte streep is tekenend voor een coating. Heb je bij het boren van de gaten niets opgevallen waaruit bleek dat er misschien wel een coating in zat?

Op de foto links in het vat, die zwarte streep, is de lasnaad.
Er is mij niets opgevallen wat op een coating lijkt.
Is het verstandig om met een schroevendraaier wat te peuteren? Ik heb heel expliciet gevraagd of er een coating in zit en dat deze gebruikt wordt om eten in te bereiden.
 
Als hij niet roest dan is hij gecoat ;)
 
He Niels,

Wat heb je gedaan na de laatste opmerking dat er misschien toch een coating aan de binnenkant zit?

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan