BasBQ
Beef en Steak

Mijn Pulled Pork

  • Onderwerp starter Frans de Jong
  • Startdatum
F

Frans de Jong

Gast
Na een paar keer ge?xperimenteerd te hebben met Procureur van de plaatselijke slager, vandaag de 1e keer q-en met de [/font][/size]Boston Butt van Beaf en Steak.



Het malse stuk vlees gisteren gemarineerd met de Basis BBQ rub volgens recept van Noskos en vervolgens 12 uur in de koeling



Vannacht om 03.00 uur de smoker op temperatuur gebracht met EcoBrasa cocos briketten.



Rond 03.45 uur de Boston Butt op de vet kant ongeveer een half uur op direct vuur geschroeid en daarna indirect met een temperatuur van ongeveer 120 graden laten garen en roken met hickory en appelhout. Na 6 uur om de 2 uur besproeid met appelsap.



Het tussenresultaat om 14.30 uur met een kerntemperatuur van 76 Celcius.  :D



Als beginner (vorig jaar) heb ik gekozen voor de Pro-Q Smoker. Reden een betaalbare smoker om de hobby mee te starten en waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Ik sluit niet uit dat er ooit nog een keramische Q komt, eenmaal met dit virus besmet geraakt wil je toch meer.  :)

18.50 uur Ondanks dat de kern temperatuur nog maar 83 Celcius was, de Pulled Pork van de Q gehaald.



na een 0,5 uur rusten onder folie opgediend op een broodje met North Carolina koolsalade.




De gasten hebben heerlijk gegeten en ik natuurlijk ook. De volgende keer is het plan om ook te injecteren, eens kijken welk resultaat we hiermee boeken.


 
Applaus!  ;) dit blijft toch elke keer leuk om te zien. Jummie jummie jimmie!
 
Dat ziet er heerlijk uit.
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Als je de volgende keer inpakt hoef je niet midden in de nacht de smoker op te starten en is je PP na een uur of 8-9 klaar om gepulled te worden....
 
[No message]
 
lekker broodje hoor, gefeliciteerd met je knor
 
Proficiat met Knorrie
 
Heel mooi gedaan deze run. Volgende keer toch maar inpakken, kun je nog wat uurtjes slaap meepakken :)
Congrats met knorremans!
 
leuke reacties, zeker de tip om de pp in folie in te pakken.
 
Ik zeg: gefeliciteerd met je welverdiende KNOR
En de eerste keer er een nachtsessie van maken en niet inpakken heeft ook zijn charme hoor, vindt ik wel tenminste!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan