BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooie aanwinst!
 
57...altijd al gedacht :)
 
Zijn er nog mensen die -buiten het uiterlijk- echt voordelen ondervinden van die mooie rvs deurtjes voor de WSM?
Moet misschien ook eens zo'n ding aanschaffen,  zag dat het in prijs best meevalt.

Mijn nieuwste aanwinst: witte weber aanmaakblokjes, want mijn voorraad Lidl witte aanmaakblokjes is bijna op.
Ik heb een voorkeur voor witte blokjes om onder de starter te leggen, want die fikken meestal harder/hoger dan die bruine groenlinks dingen
 
dennis zei:
Zijn er nog mensen die -buiten het uiterlijk- echt voordelen ondervinden van die mooie rvs deurtjes voor de WSM?
Moet misschien ook eens zo'n ding aanschaffen,  zag dat het in prijs best meevalt.

Mijn nieuwste aanwinst: witte weber aanmaakblokjes, want mijn voorraad Lidl witte aanmaakblokjes is bijna op.
Ik heb een voorkeur voor witte blokjes om onder de starter te leggen, want die fikken meestal harder/hoger dan die bruine groenlinks dingen

Witte blokjes stinken en roken, bah. :-S
 
Yep, maar onder de starter merk je daar niet veel van.
 
Mike v R zei:
dennis zei:
Yep, maar onder de starter merk je daar niet veel van.

Maar de buren wel.

Hahaha, jij wint.
Maar dat geldt eigenlijk voor heel het bbq gebeuren.
Tenminste,  mijn kleren moeten altijd in de was na afloop,  en ik zelf ook
 
Mooie aanschaf Sander.
Heel veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken  :D
 
Als jullie serieus het verschil ruiken tussen het aansteken van de starter met witte of met bruine aanmaakblokjes.... Dan moet ik echt eens naar de dokter met mijn neus.
 
dennis zei:
Als jullie serieus het verschil ruiken tussen het aansteken van de starter met witte of met bruine aanmaakblokjes.... Dan moet ik echt eens naar de dokter met mijn neus.

daar zit echt wel degelijk verschil in, ik moet die witte niet
 
Dat zou ik toch weleens in een blinde test willen meemaken.
Aanmaakblokjes onder de starter, eentje met witte, eentje met bruine.
Als de houtskool klaar is om in de bbq gegooid te worden, even ruiken en vertellen welke welke is.
Ik merk namelijk geen verschil tussen witte en bruine op de hierboven beschreven manier, alhoewel ik die blokjes van weber nog niet ken.
Als je ze in je barbecue gooit zou ik de witte idd niet pakken
 
Vul je die terracota schalen nog ergens mee?
 
Da's een hele kolos als ik die 57-er vergelijk met mijn WSM47!
Wel handig om grote series ribbels te maken bijvoorbeeld... ;)
 
ThrowonD zei:
Vul je die terracota schalen nog ergens mee?

Nee, alleen alufolie. Steen is hittebuffer.
 
Ik heb 8 strengen spareribs gemaakt afgelopen weekend en het grote voordeel van de WSM 57 is dan dat je die naast elkaar kan laten liggen zodat je ze echt prachtig kan laten garen en aflakken met saus. Mooier dan wanneer de ribs in de welbekende rekjes staan. Wat ik me wel afvroeg is of het onderste rooster niet erg dicht op de waterpan (met terracotta en zonder water dus, maar toch, zo heet dat ding) zit? Omdat er best veel ruimte tussen de twee roosters zit, vroeg ik me af of er al iemand is geweest die zo slim is geweest om een soort roosterverhoger in elkaar te smurfen? Of iets heeft verzonnen om er nog een derde rooster tussen te hangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan