Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Ik zoek eigenlijk het ultieme mes vooral voor vlees snijden. Ik heb op zich wel redelijke messen maar HET mes zit er nog niet bij. Ik heb er niet direct haast mee, maar ervaringen van anderen zijn altijd welkom.
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid mijn Kai Shun Santoku (eigenlijk overal voor) 


http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-kai-shun-santoku-mes-voor-linkshandigen-18-cm.htm


Echt een geweldig mes. Het verschil met de Duitse messen is dat de Japanse messen een snijvlak hebben van 16 graden. Dit kam omdat het metaal sterker is dan de Duitse messen (volgens mij een snijvlak van 21 graden).


Als mijn mes vandaag vervangen moet worden had ik gister al een nieuwe/zelfde.



 
Nog eentje voor de verzameling!

hy7u3y3y.jpg
 
Vandaag een BBQ gelukje op de rommelmarkt. Een mooie Weber go anywhere (2004) voor 15 euro....

Toch maar meegenomen. Collectie staat nu op 4 en nu willen we toch maar een buitenkeuken gaan maken in onze veranda :)
 
Elk jaar loop ik op de vrijmaakt in de hoop een WGA te scoren voor weinig, helaas nog zonder succes... Goed gedaan!!!!
 
Het eerste recept is een feit nog 308 te gaan, hier kan ik wel ff mee vooruit: :D
 
Mooie boeken van steven, blijft een prima inspiratie
 
Kevin 2m4, je foto is verdwenen, en je tekst zonder foto.....die roept wel wat vragen op =))

Ik scrol nog een keer omhoog en daar staat de foto weer, maakt een hoop duidelijk!!!
 
Mooie Weber voor een hele mooie prijs!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan