Zoals velen de afgelopen tijd hebben gedaan, heb ook ik me gewaagd aan het bereiden van mijn eerste Pulled Pork, en wat was het lekker!
Zaterdag ochtend naar de bakker geweest om verse witte bollen te halen, en daarna de BBQ aangestoken en het vlees er gelijk op gelegd.
Uiteindelijk iets te laat begonnen, dus heb de laatste 10 graden in de oven moeten doen.. (waar de kerntemperatuur overigens heel erg snel steeg!).
Er was namelijk bezoek, en we moesten nog wat ander vlees op de BBQ klaarmaken.
Uurtje laten rusten, en toen met de hand uit elkaar getrokken, heel blij met het eindresultaat..!
We hebben vier broodjes kunnen vullen, en de rest is vanavond op twee zelfgemaakte kapsalons beland.
Ook dat, is voor herhaling vatbaar.
Wat doe ik de volgende keer anders?
Zaterdag ochtend naar de bakker geweest om verse witte bollen te halen, en daarna de BBQ aangestoken en het vlees er gelijk op gelegd.
Uiteindelijk iets te laat begonnen, dus heb de laatste 10 graden in de oven moeten doen.. (waar de kerntemperatuur overigens heel erg snel steeg!).
Er was namelijk bezoek, en we moesten nog wat ander vlees op de BBQ klaarmaken.
Uurtje laten rusten, en toen met de hand uit elkaar getrokken, heel blij met het eindresultaat..!
We hebben vier broodjes kunnen vullen, en de rest is vanavond op twee zelfgemaakte kapsalons beland.
Ook dat, is voor herhaling vatbaar.
Wat doe ik de volgende keer anders?
- Eerder beginnen, zodat ik echt de tijd kan nemen.
- Een veel groter stuk vlees, nu was het (maar) 1.1kg.