Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork

 

Mike1997

Sprokkelaar
Berichten
36
Zoals velen de afgelopen tijd hebben gedaan, heb ook ik me gewaagd aan het bereiden van mijn eerste Pulled Pork, en wat was het lekker!

Zaterdag ochtend naar de bakker geweest om verse witte bollen te halen, en daarna de BBQ aangestoken en het vlees er gelijk op gelegd.
Uiteindelijk iets te laat begonnen, dus heb de laatste 10 graden in de oven moeten doen.. (waar de kerntemperatuur overigens heel erg snel steeg!).
Er was namelijk bezoek, en we moesten nog wat ander vlees op de BBQ klaarmaken.

Uurtje laten rusten, en toen met de hand uit elkaar getrokken, heel blij met het eindresultaat..!
We hebben vier broodjes kunnen vullen, en de rest is vanavond op twee zelfgemaakte kapsalons beland.
Ook dat, is voor herhaling vatbaar.

Wat doe ik de volgende keer anders?
  • Eerder beginnen, zodat ik echt de tijd kan nemen.
  • Een veel groter stuk vlees, nu was het (maar) 1.1kg.
Hieronder de fotos:
pp1.jpg

pp2.jpg

pp3.jpg

pp4.jpg

pp5.jpg
 
Oven? Helaas geen knor.
Heb je het vlees nog ingepakt?
Als je niet inpakt (Old school) ben je aan de god van de tijd overgeleverd.
Als je wel inpakt (wedstrijdmethode) dan heb je de tijd nagenoeg zelf in de hand, meestal tussen de 8,5 tot 9,5 uur voor een procureur van 2,5 -3 kilo.
Ben benieuwd naar je volgende poging.
 
Oven? Helaas geen knor.
Ahh nee dat meen je niet, balen! Ik keek er zo naar uit.. Staan al die spelregels ergens opgesomt? Als ik het had geweten dan had ik het natuurlijk anders aangepakt..

Heb je het vlees nog ingepakt?
Als je niet inpakt (Old school) ben je aan de god van de tijd overgeleverd.
Als je wel inpakt (wedstrijdmethode) dan heb je de tijd nagenoeg zelf in de hand, meestal tussen de 8,5 tot 9,5 uur voor een procureur van 2,5 -3 kilo.
Ben benieuwd naar je volgende poging.
Na 5 uur op de BBQ heeft hij een saus laagje gekregen voor de korst, deze heb ik uit laten harden en toen is hij ingepakt, nog een lange tijd op de BBQ geweest, maar laatste half uurtje naar de oven verplaatst omdat ik meer moest gaan klaarmaken op de BBQ..
 
Ahh nee dat meen je niet, balen! Ik keek er zo naar uit.. Staan al die spelregels ergens opgesomt? Als ik het had geweten dan had ik het natuurlijk anders aangepakt..


Na 5 uur op de BBQ heeft hij een saus laagje gekregen voor de korst, deze heb ik uit laten harden en toen is hij ingepakt, nog een lange tijd op de BBQ geweest, maar laatste half uurtje naar de oven verplaatst omdat ik meer moest gaan klaarmaken op de BBQ..
Heel eerlijk maar geen knor, de bereiding moet volledig op de BBQ zijn.

 
@Mike1997 : er komt zeker een volgende keer toch?
Niet getreurd die knor gaat er komen.
Mooie eerste poging.
Jammer van die oven

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
@Mike1997 : er komt zeker een volgende keer toch?
Niet getreurd die knor gaat er komen.
Mooie eerste poging.
Jammer van die oven

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Er komt zeker een volgende keer, en dan gaan we het wél goed doen!.. Desalniettemin heeft deze bereiding niets onder gedaan aan de smaak, het was heerlijk!
 
Mooi resultaat, jammer van de oven.

We zijn een barbecue forum, geen barbecue oven forum.
Als we zeggen een uurtje oven is goed dan komt er iemand met anderhalf uur in de oven en voor je het weet is het helemaal in de oven gemaakt.
Natuurlijk kunnen we het helemaal dichttimmeren met regels, maar dat doen we niet, beetje ‘common sense’
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat, jammer van de oven.

We zijn een barbecue forum, barbecue oven forum.
Als we zeggen een uurtje oven is goed dan komt er iemand met anderhalf uur in de oven en voor je het weet is het helemaal in de oven gemaakt.
Natuurlijk kunnen we het helemaal dichttimmeren met regels, maar dat doen we niet, beetje ‘common sense’
Helemaal duidelijk en begrijpelijk!
 
Ik neem aan dat gezien het resultaat er snel weer een varkentje op de planning komt.
Geniet nog even na van dit succes en volgende keer wat eerder beginnen.
onthoud: warmhouden kan altijd, gaar kijken helaas niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan