BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork

 
 

kapteyn

Kooltjesharker
Berichten
216
Vorige week een mooi stuk procureur besteld bij bbquality. Omdat het de eerste PP voor mij is heb ik wat gelezen over de bereiding en verschillende rubs om uiteindelijk de Noskos wedstrijd pulled pork aan te houden. Helaas vanwege ontbreken van een injectiespuit heb ik het vlees niet geinjecteerd. Sommige delen waren bij het pullen niet boter zacht geworden waarschijnlijk door het ontbreken van vet in sommige delen. De volgende keer toch maar injecteren. Enfin, ik heb vanaf vrijdag avond tot aan zaterdag een hoop plezier beleeft aan het bereiden van de PP en hieronder uiteraard het foto verslag.

Vrijdagavond begonnen met het rubben van de procureur. Na een nachtje in de koelkast stond ik zaterdag ochtend om 7:30 de bbq op te stoken. tegen 8 uur zat de temperatuur rond de 110 graden en kon het vlees erop. Voor de rub, glaze en saus heb ik het recept van Noskos gevolgd.

In de rub:
pp3.jpg



Op de Q met wat appel rookhout  :)
pp4.jpg


Het resultaat:
pp6.jpg



De eerste lading broodjes met zelfgemaakte koolsalade hebben de foto niet gehaald. Aangezien er nog wat left-overs waren gister nog even een broodje geroosterd met wat van het heerlijke vlees.
pp7.jpg



Zowel mevrouw Kapteyn als onze vrienden(die zich zelf hadden uitgenodigd na het zien van de foto's) vonden dat ik dit maar vaker moest maken. Dat lijkt mij zelf ook een goed plan :)
 
Lekker. Gaat er hier ook wel in. Gefeliciteerd met je knorretje. :)
 
Lekker broodje weer, alvast gefeliciteerd met je knor. ;)
 
Bedankt! Zo'n varkentje staat me vast goed :)
 
Pulled Pork, altijd lekker, gefeliciteerd met je knorretje.
 
De pulled pork ziet er zeer smakelijk uit, gefeliciteerd met je Knor <:p
 
Dat ziet er lekker uit. PP is goed gelukt. Gefeliciteerd met je Knor.
 
PP is lekker en deze ziet er goed uit en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Goed bezig geweest. Ziet er smakelijk uit. Ook ik ga aanstaande vrijdag mijn eerst pulled pork maken op de bbq. En ga ook dit recept volgen. Ik heb hiervoor wel een injector besteld, dat moet zeker goed komen.

Smakelijk
 
lekker hoor. ziet er goed uit.
gefeliciteerd met je knor
 
Terug
Bovenaan Onderaan