BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork

 
 

PietM

Sprokkelaar
Berichten
45
Op dit forum heb ik al veel gelezen over pulled pork. Zelf nog nooit gegeten, maar ik was erg benieuwd. Met m'n duitse smokenator kan ik de temperatuur op m'n Weber OTO47 goed onder controle houden (als ik ervoor zorg dat er genoeg water in een bakje blijft staan), en aangezien ik ook eindelijk van m'n vakantie kan genieten stond niets me meer in de weg.

Plan was om de wedstrijdmethode van Noskos aan te houden, maar dan zonder injecteren.

Maandag een mooie varkensnek van 2,5 kilo gehaald bij de Sligro. Deze meteen in de koelkast gezet. Gisteravond was ie mooi ontdooid.
pp-1.jpg


Lekker in de rub gezet.
pp-2.jpg


En ingepakt zodat ie lekker kon slapen, net als ik  :)
pp-3.jpg


Vanmorgen om goed acht uur de Weber klaar gemaakt. Om kwart over negen kon het vlees er op.
pp-4.jpg


Na iets meer dan vier uur was de kerntemperatuur opgelopen tot 74 graden en mocht de glaze er op.
pp-5.jpg


Twee uur later (de temperatuur was nauwelijks hoger geworden) kon ie in de folie.
pp-6.jpg


Binnen een uur piepte de Maverick al weer dat de temperatuur 88 graden was en kon het vlees uitgepakt en ingepakt worden.
pp-7.jpg


Drie kwartier later was het tijd om met het pullen te beginnen.
pp-8.jpg


Close-up voor de liefhebbers:
pp-9.jpg


En het eindresultaat (met zelfgekochte coleslaw ;) )
pp-10.jpg


Eindoordeel: erg lekker! Supermals en een geweldige smaak! Gelukkig (aangezien ik thuis de enige ?chte carnivoor ben) ligt er nu een mooi voorraadje in de vriezer :D

Voor de liefhebbers nog een overzichtje van het temperatuurverloop:
TijdBBQ tempVlees temp
9:159812
10:1513031
11:1512154
12:1512566
13:1512473
13:30glaze
14:1513173
15:1512577
15:30inpakken
16:1512587
16:2512588 en klaar!

Bedankt voor het kijken!
 
Er is geen beter raad als voorraad!

Mooie run!
 
Ziet er goed uit! En alvast gefeliciteerd met je knor!
 
Lekker, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mike v R zei:
Lekker, gefeliciteerd met je Knorretje.

Dank je. Waarom heb ik nu twee kip-badges, ik heb nog maar ??n keer BCC gemaakt  ;)
 
Nice, heb gelijk trek! Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Ah, nu is mijn tweede kippie ook weg :)
 
lekker hoor.
gefeliciteerd met je sticker
 
Terug
Bovenaan Onderaan